stdClass Object ( [id] => 538331 [title] => Martina Petrović, voditeljica Deska Kreativne Europe – Ureda MEDIA RH koji slavi 10. rođendan: Od 2008. do sad Hrvatska je 'povukla' 6 milijuna eura [alias] => martina-petrovic-voditeljica-deska-kreativne-europe-ureda-media-rh-koji-slavi-10-rodendan-od-2008-do-sad-hrvatska-je-povukla-6-milijuna-eura [catid] => 256 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] =>

Hrvatski Ured MEDIA proslavio je prošlog vikenda jubilarni deseti rođendan u zagrebačkom kinu “Kaptol Boutique Cinema“ i obilježio desetu godišnjicu hrvatskog sudjelovanja u Potprogramu MEDIA. Tim povodom u Hrvatsku su stigle snažne žene iz europske audiovizualne industrije i organizirale se panel-diskusije s temama vezanima za jedinstveno digitalno tržište, zaštitu autorskih prava te budućnost Potprograma MEDIA, sve u kontekstu produkcije, promidžbe i distribucije europskoga filma.

Jedna snažna žena upravo je voditeljica današnjega Deska Kreativne Europe – Ureda MEDIA Hrvatske (nekadašnji MEDIA desk Hrvatske). Martina Petrović već deset godina stoji na čelu DKE – Ureda MEDIA RH i ovaj događaj ujedno je proslava njezine okrugle godišnjice rada na toj funkciji.

Za neupućene, koje sve obaveze podrazumijeva funkcija voditeljice deska i deska kao takvog?
- Iako Desk ima zadaću pružati savjete i odgovarati na upite hrvatskih filmskih i televizijskih profesionalaca i autora videoigara, objašnjavajući im različite strategije financiranja i kriterije prihvatljivosti njihovih djela, nastojim u isto vrijeme biti aktivna i u osmišljavanju i organizaciji inovativnih i kreativnih radionica – bitnih instrumenata izobrazbe, informiranja i umrežavanja kako hrvatskih, tako i europskih filmskih profesionalaca. Voljela bih pritom svakako istaknuti da je uloga Deska isključivo savjetodavna.

Drugim riječima, projekte hrvatskih filmaša u okviru 14 natječaja, namijenjenih producentima, organizatorima festivala, distributerima, kinima, ocjenjuju te o njihovim odobrenim iznosima sufinanciranja odlučuju nezavisni eksperti. Njih odabire Izvršna agencija za obrazovanje, audiovizualnu politiku i kulturu (EACEA), koja je operativno tijelo Europske komisije. Također, ne može se dogoditi da hrvatske projekte ocjenjuju hrvatski stručnjaci, već se uvijek poštuje pravilo da hrvatske projekte ocjenjuju nezavisni eksperti koji ne dolaze iz Hrvatske.

Pogledate li u retrovizor DKE – Ureda MEDIA, što sve vidite unatrag deset godina? Koje je najveće postignuće Ureda MEDIA u minulom razdoblju, a na čemu još trebate i želite raditi?
- Ponosna sam na hrvatske rezultate, odnosno na ukupan iznos od približno šest milijuna eura koji su hrvatski korisnici uspjeli osigurati putem različitih poziva Potprograma MEDIA od sredine rujna 2008. pa sve do danas. Pritom bih svakako željela istaknuti da se Hrvatska, kao 32. punopravna članica tadašnjeg Programa MEDIA i jedina zemlja kandidatkinja za članstvo pri Europskoj uniji, uspjela pozicionirati i nametnuti svojim rezultatima u odnosu prema zemljama članicama Europske unije.

Često su hrvatski prijavitelji, tj. hrvatski korisnici, natječući se s “velikim“ zemljama članicama, bili pri samome vrhu ljestvice uspješnosti s obzirom na ukupan broj odobrenih projekata ili na temelju ukupno ostvarenih financijskih iznosa. Iako su ponekad prilikom ispunjavanja određenih smjernica poziva na snazi bili iznimno visoki kriteriji, dosad se nije dogodilo da po zaključenju poziva hrvatski korisnici ne osiguraju financijska sredstva Potprograma MEDIA bilo u ulozi partnera ili samog prijavitelja.

Također bih željela napomenuti da sam 2015. na poziv malteške zastupnice u Europskom parlamentu, gđe Marlene Mizzi, imala priliku zastupati poziciju i interese tzv. “malih“ zemalja, odnosno zemalja niskog produkcijskog kapaciteta, među kojima se nalazi i Hrvatska. Voljela bih i dalje raditi na osnaživanju “malih“ zemalja i to u kontekstu umanjivanja nerazmjera između sredstava odobrenih za projekte iz “malih“ zemalja i “velikih pet“. Potrebno je kvalitetnije voditi sustavnu brigu o očuvanju europske kulturne raznolikosti, bogatstva europskog jezičnog izričaja i brigu o poštovanju nacionalnoga unutar šireg europskog kulturnog identiteta kao temeljnih načela europske opstojnosti i europskih kulturnih politika.

Hrvatska je 2009. zauzela osmo mjesto u pogledu potpora za razvoj projekata i drugo mjesto u kategoriji potpore filmskim festivalima od ukupno 32 zemlje koje sudjeluju u raspodjeli sredstava. Kako smo danas pozicionirani u stjecanju europskih sredstava Programa MEDIA, tj. dobivanju potpora za razvoj projekata i potpora filmskim festivalima?
- Željela bih istaknuti da smo i nakon spajanja dvaju potprograma − Kultura i MEDIA − u Program Kreativna Europa nastavili s uspješnim rezultatima u dobivanju potpora, posebno za razvoj pojedinačnih projekata i onih namijenjenih filmskim festivalima. U razdoblju od 15. rujna 2008. do 31. prosinca 2013. podržan je razvoj 17 filmskih projekata (filmova i TV serija) te četiriju filmskih festivala. U razdoblju od 1. siječnja 2014. do 31. prosinca 2017. podržan je, pak, razvoj 22 filmska projekta (filmova i TV serija) te čak pet filmskih festivala. Primjerice, 2014. na drugom roku poziva za razvoj pojedinačnih projekata odobrena je potpora za razvoj čak četiriju hrvatskih filmova!

Također iste godine četiri hrvatska filmska festivala (Animafest Zagreb, Motovun FF, ZagrebDox i Zagreb FF) uspjela su prema osiguranim sredstvima pozicionirati Hrvatsku na treće mjesto u odnosu na 33 zemlje članice Potprograma MEDIA. Godina 2015. bila je značajna zbog rekordnih potpora u ukupnom iznosu od 797.430 eura hrvatskim projektima od trenutka pristupanja Hrvatske Potprogramu MEDIA! Iste je godine i pet projekata odobrenih u kategoriji potpore za razvoj pojedinačnih projekata osiguralo rekordni ukupni iznos od 205.000 eura! Posebno sam ponosna na potporu za razvoj više projekata odjednom (“slate funding“): tu su se istaknule dvije hrvatske producentske tvrtke − Kinorama (2015.) i Interfilm (2017.).

Koji je uopće primarni kriterij da bi neki film, odnosno distributer, ostvario pravo na financijsku potporu Potprograma MEDIA i o kojoj se cifri može raditi?
- Producenti se mogu prijaviti na natječaje za razvoj pojedinačnog projekta, razvoj skupnih projekata te TV programiranje. Svakako je bitan uvjet operativna i financijska stabilnost tvrtke te dokaz o prethodnoj proizvodnji filmskog projekta/serije i njihovoj distribuciji izvan granica Hrvatske. Za distributere postoje natječajne kategorije poput automatske, selektivne distribucije, potpore za prodajne agente (“sales agents“) te online promidžbe europskih audiovizualnih djela. Kada govorimo o distributerima, važno je napomenuti da se potpore dodjeljuju za europski nenacionalni film.

U kontekstu prijave u kategoriji potpore namijenjene prodajnim zastupnicima, odnosno “sales agentima“, osim prodaje filmova unutar najmanje deset teritorija zemalja članica, potrebno je također ispunjavati uvjet da prijavitelj/tvrtka dolazi iz zemlje članice Potprograma MEDIA te poštovati rok za prodaju filmova. Potpora se kreće, ovisno o broju i proračunu filmova, od 20.000 eura do otprilike 250.000 eura po prijavi. Potporu Potprograma MEDIA u okviru natječaja za distribuciju zasad su dobila tri hrvatska filma – “Svećenikova djeca“, “Zvizdan“ i “Ustav Republike Hrvatske“.

Kada govorimo o prepoznatljivosti filma, njegovoj prodaji i međunarodnoj distribuciji, važan je čimbenik, naime, službena selekcija u okviru međunarodnih festivala za filmove koji dolaze iz zemalja niskog produkcijskog kapaciteta. Dakle, sva tri navedena hrvatska filma najprije su bila premijerno prikazana na etabliranim europskim/međunarodnim filmskim festivalima (Berlin, Cannes i dr.), što je predstavljalo odskočnu dasku, odnosno preduvjet, za njihovu prodaju i međunarodnu distribuciju te, naravno, za sufinanciranje Potprograma MEDIA.

Koliki su iznos hrvatski korisnici uspjeli osigurati u razdoblju od 2008. do 2017., ako nije tajna?
- Hrvatski su korisnici osigurali ukupan iznos od šest milijuna eura: 3,3 milijuna eura u razdoblju od 15. rujna 2008. do 31. prosinca 2013., a u razdoblju Programa Kreativna Europa ‒ Potprograma MEDIA, od 1. siječnja 2014. do 31. prosinca 2017., iznos od 2,7 milijuna eura. Bez obzira na spajanje dvaju potprograma ‒ Kultura i MEDIA ‒ u jedinstveni Program Kreativna Europa te bez obzira na uvođenje novih uvjeta različitih poziva i njihovih smjernica, Hrvatska je uvijek bila u samom vrhu kad se radi o kategorijama razvoja pojedinačnih projekata i festivala, ali i u pogledu ukupnog iznosa stečene potpore.

Koliko je hrvatska kinematografija sa svojim filmskim djelatnicima/profesionalcima umrežena u europsku? Koji hrvatski distributeri i festivali najbolje kotiraju po tom pitanju?
- Nastojim ne samo govoriti o Potprogramu MEDIA i mehanizmima prijavljivanja na njegove natječaje već i prezentirati hrvatske filmaše te osigurati promidžbu hrvatskim projektima koji su bili uspješni. Takva događanja obično organiziram u suradnji s kolegama iz drugih deskova (Bugarske, Rumunjske, Slovenije, Španjolske) te u suradnji s festivalima poput Galwaya, San Sebastiana, gdje predstavljam primjere dobre prakse – od “Zvizdana“, Zagreb film festivala ili ZagrebDox Proa, jedinog programa profesionalnog usavršavanja u odnosu na 52 europska projekta. S druge strane, volim dovesti i znanje u Hrvatsku i zato zovem filmske eksperte, jer jedni od drugih možemo jako puno naučiti. Poanta je u umrežavanju.

Kad jednom izađete izvan hrvatskih granica, onda lakše pronalazite partnere i dodatne izvore financiranja, a uspijevate se pozicionirati i kao izvoznik određenih znanja. Tako i naše filmaše počinju zvati na različite radionice u drugim zemljama, sudjeluju u različitim edukacijama i da − prisutni su na europskoj, odnosno međunarodnoj sceni. Kada govorimo o hrvatskim festivalima, volim istaknuti da je Animafest Zagreb osmi put i Zagreb Film Festival sedmi put potpomognut sredstvima Potprograma MEDIA. Najuspješniji primjeri distributerskih tvrtki jesu Blitz, Discovery, 2i Film, Pa-Dora, Continental, ali pojavljuju se povremeno i Udruga Restart, Umjetnička organizacija Zagreb Film Festival te Festival mediteranskog filma.

Jedna od gošći proslave desete godišnjice Ureda MEDIA bila je irska producentica Moe Honan iz Moetion Filmsa koja je oborila sve rekorde europske i svjetske gledanosti crtićem “Ups! Noah je otišao…“ (igrao je i u našim kinima). Može li neki hrvatski film napraviti nešto slično ili je to rezervirano samo za zemlje visokog i srednjeg produkcijskog kapaciteta“?
- Bez obzira na to što su zemlje visokog i srednjeg produkcijskog kapaciteta u boljoj startnoj poziciji u odnosu na zemlje niskog produkcijskog kapaciteta zbog dodatnih izvora financiranja, “popularnih“ jezika, geografskog položaja, Hrvatska je uvijek bila u samom vrhu kad se radi o kategorijama razvoja pojedinačnih projekata i festivala, ali i u pogledu ukupnog iznosa stečene potpore. Primjerice, 2016. Hrvatska se prema broju projekata odobrenih za razvoj igrane forme nalazila uz bok zemljama kao što su Španjolska, Italija, Austrija i Nizozemska. Također, 2017. prema broju odobrenih projekata (tri) Hrvatska se smjestila na visoko osmo mjesto, uz Dansku, Luksemburg, Mađarsku, Norvešku, Sloveniju i Rumunjsku, a s obzirom na ukupan odobreni iznos od 135.000 eura s Luksemburgom je dijelila visoko deveto mjesto!

Ponosna na Alberta Kapovića

Na ZFF-u ste 2010. dobili nagradu “Albert Kapović“ za značajan doprinos kvaliteti i promociji hrvatskog filma. Koliko je to Desku dalo dodatni vjetar u krila?
- Posebno sam ponosna na prvu nagradu “Albert Kapović“, koju mi je dodijelila Hrvatska udruga producenata 2010. tijekom ZFF- a. Albert Kapović bio je vizionar, osoba koja je nadasve voljela hrvatski film i osoba koja je imala veliko srce. Bio je velik učitelj, njegovih se savjeta i sugestija i danas često sjetim. Dijelili smo i zajedničku misao vodilju po pitanju uspjeha, koja me još uvijek usmjerava prema naprijed, s pogledom u budućnost, a ide otprilike ovako: svaki je uspjeh moguće ostvariti ako čovjek uloži svoje srce, odnosno svoj duševni kapital: snagu srca, snagu savjesti i snagu odgovornosti. Ako k tomu još vjerujemo i ako rastemo u nadi, možemo biti puni vjere i u druge te nade u vlastite uspjehe i uspjehe drugih!

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => DESETA GODIŠNJICA [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2018-03-28 00:37:43 [created_by] => 3175 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2018-03-28 07:24:36 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2018-03-28 07:35:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 2475 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 256 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link nav__link--kultura [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz kulture. [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, film, tv, književnosti, glazba, kazalište, slikarstvo, arhitektura [secure] => 0 [page_title] => Kultura [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Small [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => {"is_import_from_dnn":true,"incptvocmimagegalleryIGParameters":"default","incptvocmimagegalleryocmIGposition":"OcmAfterDisplayContent","incptvocmimagegalleryocmIGtheme":"CameraSlideshow","incptvocmimagegalleryImages":["\/Archive\/Images\/2018\/03\/28\/petrovic7-190318.jpg","\/Archive\/Images\/2018\/03\/28\/petrovic1-190318.jpg","\/Archive\/Images\/2018\/03\/28\/petrovic6-190318.jpg","\/Archive\/Images\/2018\/03\/28\/petrovic5-190318.jpg"],"incptvocmimagegalleryImageTitles":["petrovic7-190318","petrovic1-190318","petrovic6-190318","petrovic5-190318"],"incptvocmimagegalleryImageDescriptions":["","","",""],"incptvocmimagegalleryImageFocus":["50:50","50:50","50:50","50:50"],"incptvocmimagegalleryImageDimensions":[{"size0":"1273x840"},{"size0":"535x840"},{"size0":"1259x840"},{"size0":"540x840"}]} [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 256 [name] => Kultura [alias] => kultura [description] => [parent] => 240 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 19 [params] => {"inheritFrom":"0","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"1","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"1","itemRelatedLimit":"2","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"1","itemRelatedImageSize":"Small","itemRelatedIntrotext":"0","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"1","itemRelatedImageGallery":"1","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 15547063 Threads: 6 Questions: 3209515917 Slow queries: 7236154 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 236151204 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 43 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front06 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /kultura ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /kultura/martina-petrovic-voditeljica-deska-kreativne-europe-ureda-media-rh-koji-slavi-10-rodendan-od-2008-do-sad-hrvatska-je-povukla-6-milijuna-eura-538331 [printLink] => /kultura/martina-petrovic-voditeljica-deska-kreativne-europe-ureda-media-rh-koji-slavi-10-rodendan-od-2008-do-sad-hrvatska-je-povukla-6-milijuna-eura-538331?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 378552 [name] => martinapetrović [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => martinapetrovic [link] => /tag/martinapetrovic ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => DESETA GODIŠNJICA [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Martina Petrović, voditeljica Deska Kreativne Europe – Ureda MEDIA RH koji slavi 10. rođendan: Od 2008. do sad Hrvatska je 'povukla' 6 milijuna eura [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => 3175 [name] => Marko Njegić [username] => marko-njegi [email] => marko-njegi@sd.hr [password] => $2y$10$InymkgzsoQ8yBIABvfFbSu.rpTzqylffc4TDDFaRUJ8zdZUOeS5dS [password_clear] => [block] => 0 [sendEmail] => 0 [registerDate] => 0000-00-00 00:00:00 [lastvisitDate] => 0000-00-00 00:00:00 [activation] => [params] => [groups] => Array ( [2] => 2 ) [guest] => 0 [lastResetTime] => 0000-00-00 00:00:00 [resetCount] => 0 [requireReset] => 0 [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [otpKey] => [otep] => [link] => /autor/marko-njegic-3175 [profile] => stdClass Object ( [id] => 1693 [gender] => m [description] => [image] => 1693.png [url] => [group] => 4 [plugins] => {"customparams_author_school":"","customparams_author_title":"","customparams_author_title_categoryid":"28","customparams_fb_link":"","customparams_tw_link":""} ) [avatar] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/authors/1693.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/03/28/petrovic7-190318.jpg [galleryCount] => 4 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => petrovic7-190318 [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/03/28/petrovic7-190318.jpg [title] => petrovic7-190318 ) [1] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/03/28/petrovic1-190318.jpg [title] => petrovic1-190318 ) [2] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/03/28/petrovic6-190318.jpg [title] => petrovic6-190318 ) [3] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/03/28/petrovic5-190318.jpg [title] => petrovic5-190318 ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}

Hrvatski Ured MEDIA proslavio je prošlog vikenda jubilarni deseti rođendan u zagrebačkom kinu “Kaptol Boutique Cinema“ i obilježio desetu godišnjicu hrvatskog sudjelovanja u Potprogramu MEDIA. Tim povodom u Hrvatsku su stigle snažne žene iz europske audiovizualne industrije i organizirale se panel-diskusije s temama vezanima za jedinstveno digitalno tržište, zaštitu autorskih prava te budućnost Potprograma MEDIA, sve u kontekstu produkcije, promidžbe i distribucije europskoga filma.

Jedna snažna žena upravo je voditeljica današnjega Deska Kreativne Europe – Ureda MEDIA Hrvatske (nekadašnji MEDIA desk Hrvatske). Martina Petrović već deset godina stoji na čelu DKE – Ureda MEDIA RH i ovaj događaj ujedno je proslava njezine okrugle godišnjice rada na toj funkciji.

Za neupućene, koje sve obaveze podrazumijeva funkcija voditeljice deska i deska kao takvog?
- Iako Desk ima zadaću pružati savjete i odgovarati na upite hrvatskih filmskih i televizijskih profesionalaca i autora videoigara, objašnjavajući im različite strategije financiranja i kriterije prihvatljivosti njihovih djela, nastojim u isto vrijeme biti aktivna i u osmišljavanju i organizaciji inovativnih i kreativnih radionica – bitnih instrumenata izobrazbe, informiranja i umrežavanja kako hrvatskih, tako i europskih filmskih profesionalaca. Voljela bih pritom svakako istaknuti da je uloga Deska isključivo savjetodavna.

Drugim riječima, projekte hrvatskih filmaša u okviru 14 natječaja, namijenjenih producentima, organizatorima festivala, distributerima, kinima, ocjenjuju te o njihovim odobrenim iznosima sufinanciranja odlučuju nezavisni eksperti. Njih odabire Izvršna agencija za obrazovanje, audiovizualnu politiku i kulturu (EACEA), koja je operativno tijelo Europske komisije. Također, ne može se dogoditi da hrvatske projekte ocjenjuju hrvatski stručnjaci, već se uvijek poštuje pravilo da hrvatske projekte ocjenjuju nezavisni eksperti koji ne dolaze iz Hrvatske.

Pogledate li u retrovizor DKE – Ureda MEDIA, što sve vidite unatrag deset godina? Koje je najveće postignuće Ureda MEDIA u minulom razdoblju, a na čemu još trebate i želite raditi?
- Ponosna sam na hrvatske rezultate, odnosno na ukupan iznos od približno šest milijuna eura koji su hrvatski korisnici uspjeli osigurati putem različitih poziva Potprograma MEDIA od sredine rujna 2008. pa sve do danas. Pritom bih svakako željela istaknuti da se Hrvatska, kao 32. punopravna članica tadašnjeg Programa MEDIA i jedina zemlja kandidatkinja za članstvo pri Europskoj uniji, uspjela pozicionirati i nametnuti svojim rezultatima u odnosu prema zemljama članicama Europske unije.

Često su hrvatski prijavitelji, tj. hrvatski korisnici, natječući se s “velikim“ zemljama članicama, bili pri samome vrhu ljestvice uspješnosti s obzirom na ukupan broj odobrenih projekata ili na temelju ukupno ostvarenih financijskih iznosa. Iako su ponekad prilikom ispunjavanja određenih smjernica poziva na snazi bili iznimno visoki kriteriji, dosad se nije dogodilo da po zaključenju poziva hrvatski korisnici ne osiguraju financijska sredstva Potprograma MEDIA bilo u ulozi partnera ili samog prijavitelja.

Također bih željela napomenuti da sam 2015. na poziv malteške zastupnice u Europskom parlamentu, gđe Marlene Mizzi, imala priliku zastupati poziciju i interese tzv. “malih“ zemalja, odnosno zemalja niskog produkcijskog kapaciteta, među kojima se nalazi i Hrvatska. Voljela bih i dalje raditi na osnaživanju “malih“ zemalja i to u kontekstu umanjivanja nerazmjera između sredstava odobrenih za projekte iz “malih“ zemalja i “velikih pet“. Potrebno je kvalitetnije voditi sustavnu brigu o očuvanju europske kulturne raznolikosti, bogatstva europskog jezičnog izričaja i brigu o poštovanju nacionalnoga unutar šireg europskog kulturnog identiteta kao temeljnih načela europske opstojnosti i europskih kulturnih politika.

Hrvatska je 2009. zauzela osmo mjesto u pogledu potpora za razvoj projekata i drugo mjesto u kategoriji potpore filmskim festivalima od ukupno 32 zemlje koje sudjeluju u raspodjeli sredstava. Kako smo danas pozicionirani u stjecanju europskih sredstava Programa MEDIA, tj. dobivanju potpora za razvoj projekata i potpora filmskim festivalima?
- Željela bih istaknuti da smo i nakon spajanja dvaju potprograma − Kultura i MEDIA − u Program Kreativna Europa nastavili s uspješnim rezultatima u dobivanju potpora, posebno za razvoj pojedinačnih projekata i onih namijenjenih filmskim festivalima. U razdoblju od 15. rujna 2008. do 31. prosinca 2013. podržan je razvoj 17 filmskih projekata (filmova i TV serija) te četiriju filmskih festivala. U razdoblju od 1. siječnja 2014. do 31. prosinca 2017. podržan je, pak, razvoj 22 filmska projekta (filmova i TV serija) te čak pet filmskih festivala. Primjerice, 2014. na drugom roku poziva za razvoj pojedinačnih projekata odobrena je potpora za razvoj čak četiriju hrvatskih filmova!

Također iste godine četiri hrvatska filmska festivala (Animafest Zagreb, Motovun FF, ZagrebDox i Zagreb FF) uspjela su prema osiguranim sredstvima pozicionirati Hrvatsku na treće mjesto u odnosu na 33 zemlje članice Potprograma MEDIA. Godina 2015. bila je značajna zbog rekordnih potpora u ukupnom iznosu od 797.430 eura hrvatskim projektima od trenutka pristupanja Hrvatske Potprogramu MEDIA! Iste je godine i pet projekata odobrenih u kategoriji potpore za razvoj pojedinačnih projekata osiguralo rekordni ukupni iznos od 205.000 eura! Posebno sam ponosna na potporu za razvoj više projekata odjednom (“slate funding“): tu su se istaknule dvije hrvatske producentske tvrtke − Kinorama (2015.) i Interfilm (2017.).

Koji je uopće primarni kriterij da bi neki film, odnosno distributer, ostvario pravo na financijsku potporu Potprograma MEDIA i o kojoj se cifri može raditi?
- Producenti se mogu prijaviti na natječaje za razvoj pojedinačnog projekta, razvoj skupnih projekata te TV programiranje. Svakako je bitan uvjet operativna i financijska stabilnost tvrtke te dokaz o prethodnoj proizvodnji filmskog projekta/serije i njihovoj distribuciji izvan granica Hrvatske. Za distributere postoje natječajne kategorije poput automatske, selektivne distribucije, potpore za prodajne agente (“sales agents“) te online promidžbe europskih audiovizualnih djela. Kada govorimo o distributerima, važno je napomenuti da se potpore dodjeljuju za europski nenacionalni film.

U kontekstu prijave u kategoriji potpore namijenjene prodajnim zastupnicima, odnosno “sales agentima“, osim prodaje filmova unutar najmanje deset teritorija zemalja članica, potrebno je također ispunjavati uvjet da prijavitelj/tvrtka dolazi iz zemlje članice Potprograma MEDIA te poštovati rok za prodaju filmova. Potpora se kreće, ovisno o broju i proračunu filmova, od 20.000 eura do otprilike 250.000 eura po prijavi. Potporu Potprograma MEDIA u okviru natječaja za distribuciju zasad su dobila tri hrvatska filma – “Svećenikova djeca“, “Zvizdan“ i “Ustav Republike Hrvatske“.

Kada govorimo o prepoznatljivosti filma, njegovoj prodaji i međunarodnoj distribuciji, važan je čimbenik, naime, službena selekcija u okviru međunarodnih festivala za filmove koji dolaze iz zemalja niskog produkcijskog kapaciteta. Dakle, sva tri navedena hrvatska filma najprije su bila premijerno prikazana na etabliranim europskim/međunarodnim filmskim festivalima (Berlin, Cannes i dr.), što je predstavljalo odskočnu dasku, odnosno preduvjet, za njihovu prodaju i međunarodnu distribuciju te, naravno, za sufinanciranje Potprograma MEDIA.

Koliki su iznos hrvatski korisnici uspjeli osigurati u razdoblju od 2008. do 2017., ako nije tajna?
- Hrvatski su korisnici osigurali ukupan iznos od šest milijuna eura: 3,3 milijuna eura u razdoblju od 15. rujna 2008. do 31. prosinca 2013., a u razdoblju Programa Kreativna Europa ‒ Potprograma MEDIA, od 1. siječnja 2014. do 31. prosinca 2017., iznos od 2,7 milijuna eura. Bez obzira na spajanje dvaju potprograma ‒ Kultura i MEDIA ‒ u jedinstveni Program Kreativna Europa te bez obzira na uvođenje novih uvjeta različitih poziva i njihovih smjernica, Hrvatska je uvijek bila u samom vrhu kad se radi o kategorijama razvoja pojedinačnih projekata i festivala, ali i u pogledu ukupnog iznosa stečene potpore.

Koliko je hrvatska kinematografija sa svojim filmskim djelatnicima/profesionalcima umrežena u europsku? Koji hrvatski distributeri i festivali najbolje kotiraju po tom pitanju?
- Nastojim ne samo govoriti o Potprogramu MEDIA i mehanizmima prijavljivanja na njegove natječaje već i prezentirati hrvatske filmaše te osigurati promidžbu hrvatskim projektima koji su bili uspješni. Takva događanja obično organiziram u suradnji s kolegama iz drugih deskova (Bugarske, Rumunjske, Slovenije, Španjolske) te u suradnji s festivalima poput Galwaya, San Sebastiana, gdje predstavljam primjere dobre prakse – od “Zvizdana“, Zagreb film festivala ili ZagrebDox Proa, jedinog programa profesionalnog usavršavanja u odnosu na 52 europska projekta. S druge strane, volim dovesti i znanje u Hrvatsku i zato zovem filmske eksperte, jer jedni od drugih možemo jako puno naučiti. Poanta je u umrežavanju.

Kad jednom izađete izvan hrvatskih granica, onda lakše pronalazite partnere i dodatne izvore financiranja, a uspijevate se pozicionirati i kao izvoznik određenih znanja. Tako i naše filmaše počinju zvati na različite radionice u drugim zemljama, sudjeluju u različitim edukacijama i da − prisutni su na europskoj, odnosno međunarodnoj sceni. Kada govorimo o hrvatskim festivalima, volim istaknuti da je Animafest Zagreb osmi put i Zagreb Film Festival sedmi put potpomognut sredstvima Potprograma MEDIA. Najuspješniji primjeri distributerskih tvrtki jesu Blitz, Discovery, 2i Film, Pa-Dora, Continental, ali pojavljuju se povremeno i Udruga Restart, Umjetnička organizacija Zagreb Film Festival te Festival mediteranskog filma.

Jedna od gošći proslave desete godišnjice Ureda MEDIA bila je irska producentica Moe Honan iz Moetion Filmsa koja je oborila sve rekorde europske i svjetske gledanosti crtićem “Ups! Noah je otišao…“ (igrao je i u našim kinima). Može li neki hrvatski film napraviti nešto slično ili je to rezervirano samo za zemlje visokog i srednjeg produkcijskog kapaciteta“?
- Bez obzira na to što su zemlje visokog i srednjeg produkcijskog kapaciteta u boljoj startnoj poziciji u odnosu na zemlje niskog produkcijskog kapaciteta zbog dodatnih izvora financiranja, “popularnih“ jezika, geografskog položaja, Hrvatska je uvijek bila u samom vrhu kad se radi o kategorijama razvoja pojedinačnih projekata i festivala, ali i u pogledu ukupnog iznosa stečene potpore. Primjerice, 2016. Hrvatska se prema broju projekata odobrenih za razvoj igrane forme nalazila uz bok zemljama kao što su Španjolska, Italija, Austrija i Nizozemska. Također, 2017. prema broju odobrenih projekata (tri) Hrvatska se smjestila na visoko osmo mjesto, uz Dansku, Luksemburg, Mađarsku, Norvešku, Sloveniju i Rumunjsku, a s obzirom na ukupan odobreni iznos od 135.000 eura s Luksemburgom je dijelila visoko deveto mjesto!

Ponosna na Alberta Kapovića

Na ZFF-u ste 2010. dobili nagradu “Albert Kapović“ za značajan doprinos kvaliteti i promociji hrvatskog filma. Koliko je to Desku dalo dodatni vjetar u krila?
- Posebno sam ponosna na prvu nagradu “Albert Kapović“, koju mi je dodijelila Hrvatska udruga producenata 2010. tijekom ZFF- a. Albert Kapović bio je vizionar, osoba koja je nadasve voljela hrvatski film i osoba koja je imala veliko srce. Bio je velik učitelj, njegovih se savjeta i sugestija i danas često sjetim. Dijelili smo i zajedničku misao vodilju po pitanju uspjeha, koja me još uvijek usmjerava prema naprijed, s pogledom u budućnost, a ide otprilike ovako: svaki je uspjeh moguće ostvariti ako čovjek uloži svoje srce, odnosno svoj duševni kapital: snagu srca, snagu savjesti i snagu odgovornosti. Ako k tomu još vjerujemo i ako rastemo u nadi, možemo biti puni vjere i u druge te nade u vlastite uspjehe i uspjehe drugih!

[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>
petrovic7-190318 petrovic1-190318 petrovic6-190318 petrovic5-190318
[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/kultura/martina-petrovic-voditeljica-deska-kreativne-europe-ureda-media-rh-koji-slavi-10-rodendan-od-2008-do-sad-hrvatska-je-povukla-6-milijuna-eura-538331 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=46caba2e40dc9bc98620853f102e37581e5301ee [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Martina+Petrovi%C4%87%2C+voditeljica+Deska+Kreativne+Europe+%E2%80%93+Ureda+MEDIA+RH+koji+slavi+10.+ro%C4%91endan%3A+Od+2008.+do+sad+Hrvatska+je+%26%23039%3Bpovukla%26%23039%3B+6+milijuna+eura&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fmartina-petrovic-voditeljica-deska-kreativne-europe-ureda-media-rh-koji-slavi-10-rodendan-od-2008-do-sad-hrvatska-je-povukla-6-milijuna-eura-538331 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fmartina-petrovic-voditeljica-deska-kreativne-europe-ureda-media-rh-koji-slavi-10-rodendan-od-2008-do-sad-hrvatska-je-povukla-6-milijuna-eura-538331 )
Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => DESETA GODIŠNJICA [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
KulturaDESETA GODIŠNJICA

Martina Petrović, voditeljica Deska Kreativne Europe – Ureda MEDIA RH koji slavi 10. rođendan: Od 2008. do sad Hrvatska je 'povukla' 6 milijuna eura

28. ožujka 2018. - 09:35
petrovic7-190318

Hrvatski Ured MEDIA proslavio je prošlog vikenda jubilarni deseti rođendan u zagrebačkom kinu “Kaptol Boutique Cinema“ i obilježio desetu godišnjicu hrvatskog sudjelovanja u Potprogramu MEDIA. Tim povodom u Hrvatsku su stigle snažne žene iz europske audiovizualne industrije i organizirale se panel-diskusije s temama vezanima za jedinstveno digitalno tržište, zaštitu autorskih prava te budućnost Potprograma MEDIA, sve u kontekstu produkcije, promidžbe i distribucije europskoga filma.

Jedna snažna žena upravo je voditeljica današnjega Deska Kreativne Europe – Ureda MEDIA Hrvatske (nekadašnji MEDIA desk Hrvatske). Martina Petrović već deset godina stoji na čelu DKE – Ureda MEDIA RH i ovaj događaj ujedno je proslava njezine okrugle godišnjice rada na toj funkciji.

Za neup...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
19. svibanj 2024 09:48