stdClass Object ( [id] => 298439 [title] => Sebastian Schipper: Ako ne pripazimo, film bi mogao postati ZOO s dosadnim životinjama [alias] => sebastian-schipper-ako-ne-pripazimo-film-bi-mogao-postati-zoo-s-dosadnim-zivotinjama [catid] => 256 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] => Snimajući film u jednom kadru “Victoria“, koji smo u prošlom “Reflektoru“ stavili na drugo mjesto liste najboljih ostvarenja 2015., njemački redatelj Sebastian Schipper nije slijedio “uobičajena pravila“. Jer, za njega je svaki film eksperiment “ako pažljivo pogledate“. Schipper smatra da ćemo u filmovima koji su nam dragi pronaći nešto nemilosrdno, ludo, besmisleno, izazovno. Za primjer ističe i “Ratove zvijezda“.

- Prvi film u serijalu bio je sulud projekt. Svi nisu govorili “George Lucas, postat ćeš milijunaš!“, možda su govorili “Nisi normalan! Ovo je film za djecu! Što izvodiš? Ovo je suludo!“ Pričam napamet, nemojte me uzeti zaozbiljno. Stalno citiram ljude i loše to radim. Samo sam čuo da su se neki ljudi bojali da će film biti užasan jer je toliko naivan. Svi znamo za “Apokalipsu danas“ u kojoj su svi ludi. Po mom mišljenju, ako snimate filmove, morate biti malo ludi. Imam osjećaj, i ponekad se bojim, da nova digitalna vrsta produkcije sve kontrolira i optimizira što eliminira ludilo. Onda izgubite kauboje i gusare, a nije slučajnost što su baš oni junaci u filmovima jer i sami redatelji su kao kauboji, gusari i slično. Svi su malo ludi, a tako i treba biti. Srce filma je nešto mistično i bojim se će film postati zoološki vrt s dosadnim životinjama ako ne pripazimo. Svi glume da su opasni, ali nisu, sve te životinje poznajem, sve su drage i primjerene za djecu a nedostaje opasnih stvorenja koje treba otkriti – istaknuo je Schipper u Berlinu prije dodjele europskog Oscara, kad smo ga i uhvatili za intervju.

Koliko ste naučili od Toma Tykwera u čijim ste filmovima glumili (“Trči, Lola, trči“, “Princeza i ratnik“, “Troje“)? Je li to iskustvo bilo neophodno za snimanje “Victorije“?

- Od Toma sam najviše naučio dok smo snimali “Wintersleepers“, u tom filmu sam imao jako malu ulogu. Bio sam mladi glumac i tu smo se upoznali. Kad sam ga gledao dok režira, pomislio sam “Ovako treba raditi“. To je najvažnija stvar koju sam naučio od Toma, njegov stav je nevjerojatan. Nekoliko godina ranije sam s njim snimio film. Vratio se nakon što je završio svoj najveći projekt do tada (“International“) i ponašao se kao da je student filma i da je to njegov prvi veliki film. Radilo se o malom njemačkom filmu “Troje“ i to je bio puno manji film od onog prethodnog. Njegov stav prema snimanju filmova je izuzetan, istovremeno je jako velikodušan i jako usredotočen. Neki su ljudi jako ljubazni, ali se boje sukoba. Tom nije takav, uvijek je izravan i iskren s ljudima. Uvijek nastupa iskreno i postavi se kao prijatelj. U svakom trenutku mu možete pristupiti i reći “Grozno su se ponijeli prema meni. Bilo je užasno.“ On je tip osobe koja će vam odgovoriti: “Istina, ali i oni su djelomično u pravu. Ponekad s tobom nije lako.“ To je nešto što bi rekao pravi prijatelj i ja ga i smatram prijateljem. To je dugi odgovor na vaše pitanje, ali tu se otkriva njegov stil. Neki kažu da su “Trči, Lola, trči“ i “Victoria“ sestre i možda je to istina.

Pa i jest, što osobito dolazi do izražaja u drugom dijelu vašeg filma.

- Nikad nisam o tome razmišljao, ali možda ste u pravu. “Trči, Lola, trči“ je bio ogroman pothvat za Toma, snimili su film s jako malim proračunom i na neki način su ga snimili da spase tvrtku. Snimili su ga za 1,5 milijuna tadašnjih njemačkih maraka. Njegov stav prema drugim ljudima je ostavio najjači dojam na mene: biti ustrajan, a ne biti seronja, biti ljubazan, ali ne biti pokolebljiv.

Zašto se se odlučili na snimanje filma u jednom kadru? Zbog izazova? Bi li film bio jednako koncipiran da nije bilo Tomova utjecaja?

- Zašto? Često racionaliziramo odluke iz prošlosti i smatram da je to uvijek nagađanje. Također, sami sebe uvjeravamo da je to istina. Jedino za što 100 posto znam da je istina jest da sam morao snimiti ovaj film. Jednostavno sam morao. S današnjom perspektivom imam sve odgovore, ali onda nisam znao. Gotovo da sam osjećao potrebu pobjeći i otići na neko neobično, egzotično mjesto, bojati se, biti preplavljen osjećajima, biti sretan, tužan, ali prije svega prestrašen. To nije točka do koje je mnogo ljudi došlo. To je mistično mjesto.

Ne znam znate li da smo i mi u Hrvatskoj 2015. imali uspješan film u jednom kadru (“Sirene i krikovi“). Sada je tu i vaša “Victoria“. Mislite li da filmovi u jednom kadru postaju “in“?

- Mislim da tu ima nekoliko utjecaja. Prije svega, važno je naglasiti da je sada tehnički moguće snimiti takav film. Mislim da je umjetnike oduvijek privlačio novi materijal. Ako se ne varam, cijeli impresionistički pokret je nastao jer je bilo moguće kupiti boju u tubi. Ljudi su mogli slikati na otvorenom, direktno ispred jezera i tako se rodio impresionizam. Naravno, slikari su htjeli napraviti nešto drugačije, ali ponekad stvari ispadnu površne kada filmaš napusti studio ili kada slikar napusti atelje. Onda je tu i pitanje trenutka. Tada je nastala fotografija pa je možda bio pravi trenutak za taj pokret. Možda smo i mi trenutno u takvom periodu. Danas svatko ima kameru. I ovo je kamera (podigne mobitel). Zapravo to i jest kamera, ali je ujedno i mobitel (smijeh). Svijet je ogromno mjesto. Iako se ta riječ prečesto koristi, traži se autentičnost. Sada svatko može snimiti savršen film pa umjetnici i profesionalci moraju raditi nešto drugo. Danas svatko može snimiti savršenu fotografiju, kući na računalu je prilagoditi i prikazati sebe kao vrhunskog fotografa. Što onda vrhunski fotograf treba napraviti? Mora pronaći način kako da slika svijet oko sebe, da taj prikaz ima smisla te da pri tome ne ispadne idiot. Mislim da je ista situacija s filmašima. Danas svatko može biti redatelj. Više nitko nije loš direktor fotografije, svi su izvrsni. Svaki film dobro izgleda. Prije 10-20 godina neki su filmovi izgledali usrano (smijeh), danas to svatko može napraviti. Svi mogu naučiti i postati profesionalci. Više nema loših glumaca. Svi su dobri. Svi su dobri redatelji. Svi se znaju prezentirati i biti duhoviti i zato treba pomicati granicu dok situacija ne postane nelagodna i malo opasna. Ne znam, to je najbolji odgovor koji vam mogu dati.

Kad ste počeli snimati “Victoriju“, jeste li znali da će film biti tako dug, tj. jeste li htjeli postaviti rekord za film u jednom kadru?

- Zapravo ne. Iz nekog razloga nisam gledao što su drugi već napravili i što će ljudi reći. Više sam razmišljao o tome kako će to utjecati na nas, na mene i na ostale. Bio sam jako uzbuđen jer zastrašujuća strana našeg projekta je bila ta što nismo mogli nikoga imitirati. I uzbudljiva strana je bila ta što nismo mogli nikoga imitirati. Ako ne možete nikoga kopirati i prepušteni ste sami sebi, to ujedno znači i da ste slobodni. Ne morate pratiti njihove standarde. Npr. ako snimate film o Vijetnamu, svi odmah gledaju koliko “bodova“ možete dobiti na temelju ljestvice kvalitete “Apokalipse danas“. Ili, pak, koliko bodova možete dobiti na ljestvici “Ratova zvijezda“, “Bourneova identiteta“ ili “Kuma“? U našem slučaju nije postojao koncept “jednako dobro kao“. Morali smo stvoriti vlastita pravila, ali smo i imali tu mogućnost. Nismo bili studenti koji žele dobiti peticu, nego jednostavno nismo bili podložni nikakvim standardima. Mislim da su svi bili jako uzbuđeni zbog toga.


Snimili ste tri verzije filma i treća je postala “Victoria“. Postoji li mogućnost da ćemo ikad vidjeti sve tri verzije?
- Možda za deset godina. A opet, s druge strane, zašto pokazati neuspjele verzije.

Hoće li se preostale dvije verzije naći kao posebni dodaci na DVD-u filma?

- Dat ću vam svoj standardni odgovor na to pitanje i žao mi je što to moram reći, ali to je istina: da je prva ili druga verzija postala film, sada ne bi ovdje sjedili. Možda biste vi sjedili ovdje, no ja bih bio kod kuće jer ovaj film bi bio jako malen podvig i postigao bi jako slab uspjeh. Treća verzija je bila dobra, a ostale dvije ne... Već sama ideja da se snimi film u jednom kadru je suluda.

Koja je glavna razlika između verzija? Energija, kvaliteta...?

- Koja je glavna razlika između dobrog i lošeg filma? Ima na stotine razloga, ali najbitnije jest to što nije uzbudljiv. Prva verzija je bila predosadna i prestrukturirana, a druga je bila prekaotična: “Molim?! Bljak!“ Zbog nedostatka improvizacije prva je bila premonotona, a druga je bila preluda. Zbog toga je improvizacija sranje, ljudi pretjeruju i gube se. Kod treće je sve sjelo na svoje mjesto.

Znači pogledali ste sve tri verzije i onda ste donijeli odluku?

- Naravno. Nakon prve sam se htio ubiti, nakon druge sam htio ubiti sve ostale (smijeh) i onda smo snimili treću verziju.

MARKO NJEGIĆ

Engleski pacijent

Prije nego što je stao iza kamere, Schipper je bio glumac. Imao je malu ulogu i u “Engleskom pacijentu“, a prije toga još manje u njemačkim TV serijama u ranovečernjem programu. I set Anthonyja Minghelle bio mu je jako poučan.
- Na setu “Engleskog pacijenta“ nitko nije imao veliki ego, dok je na setu njemačkih TV serija bilo jako mnogo superzvijezda s velikim egom. Na setu “Engleskog pacijenta“ nitko nije bio takav, svi su bili ljubazni i talentirani.


[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Svi glume da su opasni, ali nisu, sve te životinje poznajem, sve su drage i primjerene za djecu, a nedostaje opasnih stvorenja koje treba otkriti - istaknuo je režiser 'Victorije' u Berlinu prije dodjele europskog Oscara [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => EKSKLUZIVNO SMO POPRIČALI S REDATELJEM 'VICTORIJE', JEDNOG OD VRHUNACA FILMSKE 2015. [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2016-01-09 19:17:06 [created_by] => 25831 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2016-01-10 17:27:43 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2016-01-10 09:25:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 2389 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 256 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link nav__link--kultura [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz kulture. [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, film, tv, književnosti, glazba, kazalište, slikarstvo, arhitektura [secure] => 0 [page_title] => Kultura [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Small [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => { "is_import_from_dnn": true, "incptvocmimagegalleryIGParameters": "default", "incptvocmimagegalleryocmIGposition": "OcmAfterDisplayContent", "incptvocmimagegalleryocmIGtheme": "CameraSlideshow", "incptvocmimagegalleryImages": [ "/Archive/images/2016/01/07/Teme/SebastianaSchippera00.jpg" ], "incptvocmimagegalleryImageTitles": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageDescriptions": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageFocus": [ "50:50" ], "incptvocmimagegalleryImageDimensions": [ { "size0": "680x422" } ] } [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 256 [name] => Kultura [alias] => kultura [description] => [parent] => 240 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 19 [params] => {"inheritFrom":"0","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"1","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"1","itemRelatedLimit":"2","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"1","itemRelatedImageSize":"Small","itemRelatedIntrotext":"0","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"1","itemRelatedImageGallery":"1","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 15413203 Threads: 2 Questions: 3192641284 Slow queries: 7174806 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 235834318 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 48 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front06 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /kultura ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /kultura/sebastian-schipper-ako-ne-pripazimo-film-bi-mogao-postati-zoo-s-dosadnim-zivotinjama-298439 [printLink] => /kultura/sebastian-schipper-ako-ne-pripazimo-film-bi-mogao-postati-zoo-s-dosadnim-zivotinjama-298439?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 233397 [name] => europskioscar [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => europskioscar [link] => /tag/europskioscar ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [Subtitle] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Svi glume da su opasni, ali nisu, sve te životinje poznajem, sve su drage i primjerene za djecu, a nedostaje opasnih stvorenja koje treba otkriti - istaknuo je režiser 'Victorije' u Berlinu prije dodjele europskog Oscara [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => EKSKLUZIVNO SMO POPRIČALI S REDATELJEM 'VICTORIJE', JEDNOG OD VRHUNACA FILMSKE 2015. [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Sebastian Schipper: Ako ne pripazimo, film bi mogao postati ZOO s dosadnim životinjama [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => [name] => [username] => [email] => [password] => [password_clear] => [block] => [sendEmail] => [registerDate] => [lastvisitDate] => [activation] => [params] => [groups] => Array ( ) [guest] => 1 [lastResetTime] => [resetCount] => [requireReset] => [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [link] => /autor/2024-05-17-18-37-39-25831 [profile] => Joomla\CMS\Object\CMSObject Object ( [_errors:protected] => Array ( ) [gender] => ) [avatar] => /components/com_ocm/images/placeholder/user.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2016/01/07/Teme/SebastianaSchippera00.jpg [galleryCount] => 1 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2016/01/07/Teme/SebastianaSchippera00.jpg [title] => ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}Snimajući film u jednom kadru “Victoria“, koji smo u prošlom “Reflektoru“ stavili na drugo mjesto liste najboljih ostvarenja 2015., njemački redatelj Sebastian Schipper nije slijedio “uobičajena pravila“. Jer, za njega je svaki film eksperiment “ako pažljivo pogledate“. Schipper smatra da ćemo u filmovima koji su nam dragi pronaći nešto nemilosrdno, ludo, besmisleno, izazovno. Za primjer ističe i “Ratove zvijezda“.

- Prvi film u serijalu bio je sulud projekt. Svi nisu govorili “George Lucas, postat ćeš milijunaš!“, možda su govorili “Nisi normalan! Ovo je film za djecu! Što izvodiš? Ovo je suludo!“ Pričam napamet, nemojte me uzeti zaozbiljno. Stalno citiram ljude i loše to radim. Samo sam čuo da su se neki ljudi bojali da će film biti užasan jer je toliko naivan. Svi znamo za “Apokalipsu danas“ u kojoj su svi ludi. Po mom mišljenju, ako snimate filmove, morate biti malo ludi. Imam osjećaj, i ponekad se bojim, da nova digitalna vrsta produkcije sve kontrolira i optimizira što eliminira ludilo. Onda izgubite kauboje i gusare, a nije slučajnost što su baš oni junaci u filmovima jer i sami redatelji su kao kauboji, gusari i slično. Svi su malo ludi, a tako i treba biti. Srce filma je nešto mistično i bojim se će film postati zoološki vrt s dosadnim životinjama ako ne pripazimo. Svi glume da su opasni, ali nisu, sve te životinje poznajem, sve su drage i primjerene za djecu a nedostaje opasnih stvorenja koje treba otkriti – istaknuo je Schipper u Berlinu prije dodjele europskog Oscara, kad smo ga i uhvatili za intervju.

Koliko ste naučili od Toma Tykwera u čijim ste filmovima glumili (“Trči, Lola, trči“, “Princeza i ratnik“, “Troje“)? Je li to iskustvo bilo neophodno za snimanje “Victorije“?

- Od Toma sam najviše naučio dok smo snimali “Wintersleepers“, u tom filmu sam imao jako malu ulogu. Bio sam mladi glumac i tu smo se upoznali. Kad sam ga gledao dok režira, pomislio sam “Ovako treba raditi“. To je najvažnija stvar koju sam naučio od Toma, njegov stav je nevjerojatan. Nekoliko godina ranije sam s njim snimio film. Vratio se nakon što je završio svoj najveći projekt do tada (“International“) i ponašao se kao da je student filma i da je to njegov prvi veliki film. Radilo se o malom njemačkom filmu “Troje“ i to je bio puno manji film od onog prethodnog. Njegov stav prema snimanju filmova je izuzetan, istovremeno je jako velikodušan i jako usredotočen. Neki su ljudi jako ljubazni, ali se boje sukoba. Tom nije takav, uvijek je izravan i iskren s ljudima. Uvijek nastupa iskreno i postavi se kao prijatelj. U svakom trenutku mu možete pristupiti i reći “Grozno su se ponijeli prema meni. Bilo je užasno.“ On je tip osobe koja će vam odgovoriti: “Istina, ali i oni su djelomično u pravu. Ponekad s tobom nije lako.“ To je nešto što bi rekao pravi prijatelj i ja ga i smatram prijateljem. To je dugi odgovor na vaše pitanje, ali tu se otkriva njegov stil. Neki kažu da su “Trči, Lola, trči“ i “Victoria“ sestre i možda je to istina.

Pa i jest, što osobito dolazi do izražaja u drugom dijelu vašeg filma.

- Nikad nisam o tome razmišljao, ali možda ste u pravu. “Trči, Lola, trči“ je bio ogroman pothvat za Toma, snimili su film s jako malim proračunom i na neki način su ga snimili da spase tvrtku. Snimili su ga za 1,5 milijuna tadašnjih njemačkih maraka. Njegov stav prema drugim ljudima je ostavio najjači dojam na mene: biti ustrajan, a ne biti seronja, biti ljubazan, ali ne biti pokolebljiv.

Zašto se se odlučili na snimanje filma u jednom kadru? Zbog izazova? Bi li film bio jednako koncipiran da nije bilo Tomova utjecaja?

- Zašto? Često racionaliziramo odluke iz prošlosti i smatram da je to uvijek nagađanje. Također, sami sebe uvjeravamo da je to istina. Jedino za što 100 posto znam da je istina jest da sam morao snimiti ovaj film. Jednostavno sam morao. S današnjom perspektivom imam sve odgovore, ali onda nisam znao. Gotovo da sam osjećao potrebu pobjeći i otići na neko neobično, egzotično mjesto, bojati se, biti preplavljen osjećajima, biti sretan, tužan, ali prije svega prestrašen. To nije točka do koje je mnogo ljudi došlo. To je mistično mjesto.

Ne znam znate li da smo i mi u Hrvatskoj 2015. imali uspješan film u jednom kadru (“Sirene i krikovi“). Sada je tu i vaša “Victoria“. Mislite li da filmovi u jednom kadru postaju “in“?

- Mislim da tu ima nekoliko utjecaja. Prije svega, važno je naglasiti da je sada tehnički moguće snimiti takav film. Mislim da je umjetnike oduvijek privlačio novi materijal. Ako se ne varam, cijeli impresionistički pokret je nastao jer je bilo moguće kupiti boju u tubi. Ljudi su mogli slikati na otvorenom, direktno ispred jezera i tako se rodio impresionizam. Naravno, slikari su htjeli napraviti nešto drugačije, ali ponekad stvari ispadnu površne kada filmaš napusti studio ili kada slikar napusti atelje. Onda je tu i pitanje trenutka. Tada je nastala fotografija pa je možda bio pravi trenutak za taj pokret. Možda smo i mi trenutno u takvom periodu. Danas svatko ima kameru. I ovo je kamera (podigne mobitel). Zapravo to i jest kamera, ali je ujedno i mobitel (smijeh). Svijet je ogromno mjesto. Iako se ta riječ prečesto koristi, traži se autentičnost. Sada svatko može snimiti savršen film pa umjetnici i profesionalci moraju raditi nešto drugo. Danas svatko može snimiti savršenu fotografiju, kući na računalu je prilagoditi i prikazati sebe kao vrhunskog fotografa. Što onda vrhunski fotograf treba napraviti? Mora pronaći način kako da slika svijet oko sebe, da taj prikaz ima smisla te da pri tome ne ispadne idiot. Mislim da je ista situacija s filmašima. Danas svatko može biti redatelj. Više nitko nije loš direktor fotografije, svi su izvrsni. Svaki film dobro izgleda. Prije 10-20 godina neki su filmovi izgledali usrano (smijeh), danas to svatko može napraviti. Svi mogu naučiti i postati profesionalci. Više nema loših glumaca. Svi su dobri. Svi su dobri redatelji. Svi se znaju prezentirati i biti duhoviti i zato treba pomicati granicu dok situacija ne postane nelagodna i malo opasna. Ne znam, to je najbolji odgovor koji vam mogu dati.

Kad ste počeli snimati “Victoriju“, jeste li znali da će film biti tako dug, tj. jeste li htjeli postaviti rekord za film u jednom kadru?

- Zapravo ne. Iz nekog razloga nisam gledao što su drugi već napravili i što će ljudi reći. Više sam razmišljao o tome kako će to utjecati na nas, na mene i na ostale. Bio sam jako uzbuđen jer zastrašujuća strana našeg projekta je bila ta što nismo mogli nikoga imitirati. I uzbudljiva strana je bila ta što nismo mogli nikoga imitirati. Ako ne možete nikoga kopirati i prepušteni ste sami sebi, to ujedno znači i da ste slobodni. Ne morate pratiti njihove standarde. Npr. ako snimate film o Vijetnamu, svi odmah gledaju koliko “bodova“ možete dobiti na temelju ljestvice kvalitete “Apokalipse danas“. Ili, pak, koliko bodova možete dobiti na ljestvici “Ratova zvijezda“, “Bourneova identiteta“ ili “Kuma“? U našem slučaju nije postojao koncept “jednako dobro kao“. Morali smo stvoriti vlastita pravila, ali smo i imali tu mogućnost. Nismo bili studenti koji žele dobiti peticu, nego jednostavno nismo bili podložni nikakvim standardima. Mislim da su svi bili jako uzbuđeni zbog toga.


Snimili ste tri verzije filma i treća je postala “Victoria“. Postoji li mogućnost da ćemo ikad vidjeti sve tri verzije?
- Možda za deset godina. A opet, s druge strane, zašto pokazati neuspjele verzije.

Hoće li se preostale dvije verzije naći kao posebni dodaci na DVD-u filma?

- Dat ću vam svoj standardni odgovor na to pitanje i žao mi je što to moram reći, ali to je istina: da je prva ili druga verzija postala film, sada ne bi ovdje sjedili. Možda biste vi sjedili ovdje, no ja bih bio kod kuće jer ovaj film bi bio jako malen podvig i postigao bi jako slab uspjeh. Treća verzija je bila dobra, a ostale dvije ne... Već sama ideja da se snimi film u jednom kadru je suluda.

Koja je glavna razlika između verzija? Energija, kvaliteta...?

- Koja je glavna razlika između dobrog i lošeg filma? Ima na stotine razloga, ali najbitnije jest to što nije uzbudljiv. Prva verzija je bila predosadna i prestrukturirana, a druga je bila prekaotična: “Molim?! Bljak!“ Zbog nedostatka improvizacije prva je bila premonotona, a druga je bila preluda. Zbog toga je improvizacija sranje, ljudi pretjeruju i gube se. Kod treće je sve sjelo na svoje mjesto.

Znači pogledali ste sve tri verzije i onda ste donijeli odluku?

- Naravno. Nakon prve sam se htio ubiti, nakon druge sam htio ubiti sve ostale (smijeh) i onda smo snimili treću verziju.

MARKO NJEGIĆ

Engleski pacijent

Prije nego što je stao iza kamere, Schipper je bio glumac. Imao je malu ulogu i u “Engleskom pacijentu“, a prije toga još manje u njemačkim TV serijama u ranovečernjem programu. I set Anthonyja Minghelle bio mu je jako poučan.
- Na setu “Engleskog pacijenta“ nitko nije imao veliki ego, dok je na setu njemačkih TV serija bilo jako mnogo superzvijezda s velikim egom. Na setu “Engleskog pacijenta“ nitko nije bio takav, svi su bili ljubazni i talentirani.


[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>

[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/kultura/sebastian-schipper-ako-ne-pripazimo-film-bi-mogao-postati-zoo-s-dosadnim-zivotinjama-298439 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=be064533e0fad823b85cdb7e75f4743a7123c7d6 [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Sebastian+Schipper%3A+Ako+ne+pripazimo%2C+film+bi+mogao+postati+ZOO+s+dosadnim+%C5%BEivotinjama&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fsebastian-schipper-ako-ne-pripazimo-film-bi-mogao-postati-zoo-s-dosadnim-zivotinjama-298439 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fsebastian-schipper-ako-ne-pripazimo-film-bi-mogao-postati-zoo-s-dosadnim-zivotinjama-298439 )
Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Svi glume da su opasni, ali nisu, sve te životinje poznajem, sve su drage i primjerene za djecu, a nedostaje opasnih stvorenja koje treba otkriti - istaknuo je režiser 'Victorije' u Berlinu prije dodjele europskog Oscara [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => EKSKLUZIVNO SMO POPRIČALI S REDATELJEM 'VICTORIJE', JEDNOG OD VRHUNACA FILMSKE 2015. [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
KulturaEKSKLUZIVNO SMO POPRIČALI S REDATELJEM 'VICTORIJE', JEDNOG OD VRHUNACA FILMSKE 2015.

Sebastian Schipper: Ako ne pripazimo, film bi mogao postati ZOO s dosadnim životinjama

Piše PSD.
10. siječnja 2016. - 10:25
Snimajući film u jednom kadru “Victoria“, koji smo u prošlom “Reflektoru“ stavili na drugo mjesto liste najboljih ostvarenja 2015., njemački redatelj Sebastian Schipper nije slijedio “uobičajena pravila“. Jer, za njega je svaki film eksperiment “ako pažljivo pogledate“. Schipper smatra da ćemo u filmovima koji su nam dragi pronaći nešto nemilosrdno, ludo, besmisleno, izazovno. Za primjer ističe i “Ratove zvijezda“.

- Prvi film u serijalu bio je sulud projekt. Svi nisu govorili “George Lucas, postat ćeš milijunaš!“, možda su govorili “Nisi normalan! Ovo je film za djecu! Što izvodiš? Ovo je suludo!“ Pričam napamet, nemojte me uzeti zaozbiljno. Stalno citiram ljude i loše to radim. Samo sam čuo da su se neki ljudi bojali da će film biti užasan jer je toliko ...
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
17. svibanj 2024 20:37