Mozaik Gastro

čuva srce i imunitet

Ako želite izvući sve dobrobiti, samo pričekajte 10 minuta: evo kako pravilno postupati s jednom od najzdravijih namirnica na svijetu

čuva srce i imunitet

Misao koja je vjerojatno većini onih koji se bore s kilogramima nekad prozujala mislima - kad bi barem sva zdrava hrana ujedno bila i ukusna i niskokalorična - ima, tvrde nutricionisti, prilično očit odgovor. Rješenje, čak.

Češnjak, naime, ima intenzivan okus, ali upravo on je začin koji većini jela koja su vam tako neodoljivo privlačna daje okus. U kombinaciji, dakako, s ostalim dodacima, od kojih prednjači sol. 

A jedna od prednosti je i ta da količinu soli, kad se kuha s lukom, možete prepoloviti.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by My Little Apothecary (@my_little_apothecary) on

No tu su i brojni drugi "plusevi". Gotovo svaka tradicionalna kuhinja na svijetu uključuje ovaj sastojak, a ne čini se da će u skoro vrijeme luk napustiti gastro scenu. Ne samo da ne postoji druga namirnica sličnog okusa, već nutritivno ovo povrće prednjači pred većinom iz grupe lukovica.

Poboljšava kardiovaskularno zdravlje

Češnjak bi mogao biti ključan u borbi protiv kardiovaskularnih bolesti, naročito visokog tlaka. Kardiolog William Li u svojoj knjizi piše kako je kod luka riječ o "potentnoj kemikaliji alicinu koja pomaže raširiti krvne žile i sniziti krvni tlak". Savjetuje pacijentima da dodaju dva režnja češnjaka u svoj dnevni plan prehrane, piše Shape.

Možda će vam se činiti previše, no razmislite o količini koju inače dodajete u umake. Napravite ukusne bruskete od maslinova ulja i pospite ih lukom, dodajte luk i u sendvič. Razni su načini na koje možete ovu ekstremno zdravu namirnicu uključiti u svoju dijetu, prednosti su nevjerojatne.

"Diže" imunitet

Ako osjećate neugodno grebanje u grlu, pokušajte spriječiti prehladu ukusnom krem povrtnom juhom u kojoj će luk dominirati kao sastojak. Antibiotska i protuupalna svojstva češnjaka iskoristite naročito kad se ne osjećate najbolje.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by C H E F C H A R I T Y (@chefcharitymorgan) on

"Češnjak stimulira obrambeni mehanizam organizma jer potiče imunološke stanice da proizvode kemikalije koje potiču imunološki sustav da odbija strana tijela, boreći se na taj način protiv infekcija", objašnjava Li.

Ako pogledate i nutritivnu tablicu, saznat ćete da luk ima visoki udio vitamina C, koji dokazano pomaže u borbi protiv običnih prehlada i infekcija.

Pomaže kod gubitka kilograma

Češnjak je poznat i kao odličan pomagač kad je u pitanju mršavljenje te poboljšanje zdravlja i izgleda kože. Unatoč mnogima neugodnom mirisu, jedan je od glavnih sastojaka u kozmetičkoj industriji.

Eksperiment s miševima kojima je u prehranu dodano 2, odnosno 5% luka pokazuje kako uistinu može utjecati na brzinu skladištenja masti i "topljenja" iste.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by 𝙏𝙖𝙨𝙩𝙮 𝙁𝙤𝙤𝙙 (@tasty_food__lover) on

S druge strane, minerali iz češnjaka, poput mangana, magnezija, fosfora i kalcija dobri su za elastičnost kože, stoga se preporučuje onima koji imaju problema s aknama, borama ili neujednačenom kožom.

Kako iskoristiti sve prednosti bijelog luka?

Kako biste iskoristili sve prenosti koje češnjak donosi na zdravlje, nemojte ga rezati, već ga pritisnite tupom stranom noža. Potom ga ostavite na sobnoj temperaturi 10ak minuta prije kuhanja. Ako ga samo bacite na tavu, možda ćete postići željeni okus, ali nećete izvući sav potencijal koji ova zdrava namirnica nudi. Čuvajte ga na suhom i tamnom mjestu, na sobnoj temperaturi, oko 18 stupnjeva Celzijevih.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by greatfood.gr e-shop (@greatfood.gr) on

Naslovnica Gastro