Mozaik Zdravlje

Kuhano ili sirovo

Za svoje zdravlje možete učiniti bar ovo: jedan vitamin nevjerojatno je važan u sprječavanju teške vrste raka, a možete ga unijeti dovoljno sa samo par namirnica

Kuhano ili sirovo

Ljudi koji u svojoj prehrani konzumiraju povećan broj namirnica s većim udjelom vitamina A imaju za čak 17% manje šanse da razviju drugi najčešći oblik raka kože, onaj pločastih stanica (planocelularni karcinom), piše ScienceDaily.

Prenose istraživanje provedeno na uglednom američkome sveučilištu Brown u koje su uključeni rezultati dvije prethodno provedene opsežne studije. Jedna je provedena između 1984. i 2012. na 121.700 ispitanika, a druga između 1986. i 2012. na 51.529 ljudi.

Ispitanici nisu imali povijest raka kože u obitelji, a njih čak 3.978 obolilo je od nekog oblika karcinoma. Među njima nisu bili oni koji su konzumirali značajno veću količinu vitamina A.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by SALT Catering Moscow (@salt.catering) on

Tip raka kojemu su naročito podložni oni svjetlije puti može se, tvrde liječnici, spriječiti pojačanom konzumacijom vitamina A, u obliku suplemenata ili putem prehrane. Poznat je kao djelotvoran kada je u pitanju zdravi rast stanica, ali rezultati prijašnjih istraživanja su podijeljeni.

"Naša studija samo je pokazatelj kako bi svatko za svoje zdravlje trebao učiniti makar toliko da konzumira veću količinu voća i povrća", kaže Eunyoung Cho, vodeći liječnik na istraživanju, dermatolog i epidemiolog.

"Rak kože iznimno je teško spriječiti, ali dobra prehrana obilata vitaminom A mogla bi biti ključ zdravlja. Uz to, zaštitni faktor i smanjeno izlaganje suncu svakako neće odnemoći", kaže.

Količina vitamina A koju su konzumirali zdravi pacijenti svodi se na sljedeće: jedan srednje veliki kuhani slatki krumpir (batat) ili dvije velike sirove mrkve. Vrlo je važno, napominju doktori, da vitamin A dolazi iz namirnica biljnog podrijetla, a ostale na listi "važnih" su: dinja, marelice i zeleno lisnato povrće.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by justwhatthekosherordered (@justwhatthekosherordered) on

Vitamin A u namirnicama životinjskog podrijetla nalazi se u mlijeku, nekim vrstama ribe i u jetri.

Pretjerivanje u količini konzumacije ovoga vitamina dovodi pak do neželjenih posljedica, upozoravaju znanstvenici. Mučnina, problemi s jetrom, povećan rizik za osteoporozu, pa čak i defekti prilikom trudnoće pritom su najgori.

Pigmenti slični onome u vitaminu A poput likopena koji se nalazi u rajčicama i lubenicama također su se pokazali blagotvornima u sprječavanju raka.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Health and Nutrition🏃‍♂️🥗 (@calories.hub) on

Naslovnica Zdravlje