stdClass Object ( [id] => 527655 [title] => Suzuki šampion među privatnim kupcima, Volkswagen najprodavaniji u poslovnom svijetu [alias] => suzuki-sampion-medu-privatnim-kupcima-volkswagen-najprodavaniji-u-poslovnom-svijetu [catid] => 264 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] =>

Prema podacima agencije Promocija Plus, petu godinu zaredom hrvatsko tržište novih automobila raste. U odnosu na 2016. godinu lani je zabilježen rast prodaje od 15,1 posto, čime je 2017. sa 50.769 prodanih novih automobila postala najuspješnija nakon rekordne 2008. godine kada je zabilježeno čak 88.265 novih registracija. 

U odnosu na 2013. godinu kada je tržište doseglo dno i kada je prodano samo 27.802 nova automobila, lanjska godina je donijela plus od čak 22.967 novih registracija ili 82,6 posto više. Međutim, malo podrobnijom analizom dobiva se u uvid podatak kako je Suzuki već drugu godinu zaredom bio prvi izbor fizičkih, odnosno pojedinačnih kupaca, dok je kralj među pravnim osobama ponovno bio Volkswagen.

Pogled na strukturu kupaca govori mnogo toga i otkriva da građani i dalje nove automobile kupuju na kapaljku. Bez obzira na ukupan rast prodaje od 15,1 posto udio privatnih kupaca je zapravo smanjen i spao je sa 30,6 posto iz 2016. na 25,4 posto tijekom 2017. godine. Prije dvije godine u ruke privatnih kupaca otišlo je 13.507 novih automobila, a lani je ta brojka bila još manja – 12.875 automobila.

Iz toga je jasno kako je poslovni segment tržišta zahvaljujući dobroj turističkoj sezoni i rent-a-car flotama, te povećanim javnim nabavama narastao na visokih 74,6 posto. Međutim, taj pad nastao je zbog kupnje na kredit ili leasing u kojoj se kao kupac i vlasnik navodi financijska institucija.

Ako se uzme u obzir da je na leasing kupljeno 4166 novih automobila čiji pravi vlasnici su financijske institucije, jer tek isplatom potpunog duga korisnik leasinga postaje pravi vlasnik, onda se “krvna slika” donekle mijenja.

U tom slučaju, ako se brojci od 12.875 prodanih vozila pribroji 4166 primjeraka kupljenih na leasing, proizlazi da su pojedinačni kupci sudjelovali u ukupnom tržišnom udjelu sa 33,5 posto, odnosno sa 17.041 novokupljenim automobilom. Ostatak od 33.728 novih registracija ili 66,5 posto otpada na pravne osobe.

Kad se analiziraju prodajni podaci vezani uz fizičke osobe, ali bez udjela leasinga, proizlazi da je tijekom 2017. godine najprodavanija marka među fizičkim, odnosno pojedinačnim kupcima bio Suzuki, koji se na tronu zadržao drugu godinu zaredom.

Za Suzukijeve modele, od čega najviše otpada na popularnu Vitaru, premda previše ne zaostaje ni SX4 S-Cross, odlučilo se čak 1711 građana i to predstavlja 13,29 posto udjela na tržištu među privatnim kupcima. Na drugome mjestu je Hyundai koji je pronašao put do 1131 novog pojedinačnog kupca (8,78 posto), dok je na trećemu mjestu Renault s 1052 nove registracije.

Tek je na četvrtome mjestu Volkswagen s 1025 zabilježenih novih registracija od strane fizičkih osoba, a koji je u poslovnom dijelu tržišta neprikosnoveni vladar s više od 6000 prodanih novih vozila. To samo govori koliko Volkswagen ulaže u flote prodajom svojih modela rent-a-car kućama, javnim ustanovama i državnim poduzećima.

Toyota odlično kotira među privatnim kupcima te je na odličnom petom mjestu s 976 novih registracija tijekom prošle godine. Od šestog do desetog mjesta su Opel (891), Dacia (805), Peugeot (645), Citroen (644) i Mazda (636 primjeraka). Vrlo je interesantan podatak kako je Škoda, koja je odmah iza Volkswagena najprodavanija u poslovnom svijetu, kod privatnih kupaca tek na 14. mjestu sa 383 prodana nova automobila.

Međutim, s 514 primjeraka prodanih na leasing građanima skočila bi na ukupno 897 komada i popela se na ljestvici za sedam mjesta. Od premium brendova najuspješniji je Audi na 15. mjestu za kojeg se odlučilo 309 novih kupaca u vidu fizičkih osoba.

Što se tiče pravnih osoba, u masi od 37.984 nove registracije najveći udio od 16,07 posto ima Volkswagen koji je „poslovnjacima“ prodao 6091 novi automobil. Na drugome mjestu je Škoda s 4339 novih registracija ili 11,45 posto tržišnog udjela.

Zanimljivo je da u ukupnom broju registracija (fizičke plus pravne osobe) poslovni sektor sudjeluje sa čak 91,89 posto u odnosu na pojedinačne kupce. Treći je Opel s 3761 prodanim novim automobilom (9,93 posto), dok su četvrti i peti Renault i Ford s 3545, odnosno 2962 nove registracije. Na šestome mjestu je Audi, jedini predstavnik premium segmenta među 15 najboljih (1510), dok je sedma Dacia s 1466 novih registracija.

Zanimljivo je da je Suzuki što se tiče rankinga u poslovnom svijetu na osmome mjestu s 1417 novoregistriranih vozila, te kada se zbroje pojedinačni kupci i pravne osobe, nalazi se na šestome mjestu (3128 komada). Preostala dva mjesta među deset veličanstvenih zauzimaju Peugeot (1415) i Hyundai (1373 vozila).

Prodaja novih automobila tijekom 2017. godine sigurno bi bila još bolja da nije bilo uvoza rabljenih automobila. Uvezeno ili uneseno ih je 55.193 što je za 4284 primjerka manje nego u 2016. godini ili 7,7 posto.

Isto tako treba naglasiti kako je prodaja novih automobila na kraju godine podbacila, naročito u prosincu kada je registrirano samo 2145 novih vozila, a sve zahvaljujući najavi Vlade o smanjenju posebnog poreza na motorna vozila i 50 posto odbitka PDV-a za pravne osobe kod kupnje novog automobila. Nakon te informacije kupci su jednostavno povukli ručnu kočnicu i pričekali početak 2018. godine.

Sve stariji vozni park

Situacija bi bila puno bolja, čak bi se usudili kazati i normalnija da privatnici sudjeluju u kupnji novih automobila s nekih 40 posto...

Međutim, kada se malom udjelu privatnih kupaca doda oko 55.000 rabljenih vozila koji su stigli iz inozemstva kao unos (pojam uvoz ne postoji od kako je Hrvatska članica Europske unije), dobiva se rezultat koji u konačnici ne samo da ne ohrabruje, nego drastično podiže starost voznog parka u Hrvata s dosegnutom granicom od 13,5 godina.

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => analiza tržišta u 2017. [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2018-01-23 08:44:01 [created_by] => 39370 [created_by_alias] => Zdravko Juričko, izvor Promocija plus [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2018-01-23 11:59:19 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2018-01-23 08:44:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 4816 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 264 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovija događanja i savjeti za kvalitetan život [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, savjeti, showbiz, trend, društvena mreža, život, zdravlje, moda, ljepota, putovanja, tehnologija, gastro, dom, obitelj, karijera, viral [secure] => 0 [page_title] => Život [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Medium [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => { "is_import_from_dnn": true, "incptvocmimagegalleryIGParameters": "default", "incptvocmimagegalleryocmIGposition": "OcmAfterDisplayContent", "incptvocmimagegalleryocmIGtheme": "CameraSlideshow", "incptvocmimagegalleryImages": [ "/Archive/Images/2018/01/23/SD Portal/9468133.jpg" ], "incptvocmimagegalleryImageTitles": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageDescriptions": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageFocus": [ "50:50" ], "incptvocmimagegalleryImageDimensions": [ { "size0": "1024x677" } ] } [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 264 [name] => Život [alias] => zivot [description] => [parent] => 254 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 3 [params] => {"inheritFrom":"254","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"0","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"0","itemRelatedLimit":"5","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"0","itemRelatedImageSize":"0","itemRelatedIntrotext":"1","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"0","itemRelatedImageGallery":"0","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 38478476 Threads: 4 Questions: 7103379992 Slow queries: 3302091 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 608489206 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 48 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front01 [password] => Y2AfBGoJRKhS9HNdMJ [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /mozaik/zivot ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /mozaik/zivot/suzuki-sampion-medu-privatnim-kupcima-volkswagen-najprodavaniji-u-poslovnom-svijetu-527655 [printLink] => /mozaik/zivot/suzuki-sampion-medu-privatnim-kupcima-volkswagen-najprodavaniji-u-poslovnom-svijetu-527655?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 419885 [name] => auto-moto [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => auto-moto [link] => /tag/auto-moto ) [1] => stdClass Object ( [id] => 489957 [name] => auto tržište [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => auto-trziste [link] => /tag/auto-trziste ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => analiza tržišta u 2017. [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Suzuki šampion među privatnim kupcima, Volkswagen najprodavaniji u poslovnom svijetu [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => [name] => [username] => [email] => [password] => [password_clear] => [block] => [sendEmail] => [registerDate] => [lastvisitDate] => [activation] => [params] => [groups] => Array ( ) [guest] => 1 [lastResetTime] => [resetCount] => [requireReset] => [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [link] => /autor/2024-05-15-19-59-55-39370 [profile] => Joomla\CMS\Object\CMSObject Object ( [_errors:protected] => Array ( ) [gender] => ) [avatar] => /components/com_ocm/images/placeholder/user.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/01/23/SD Portal/9468133.jpg [galleryCount] => 1 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/01/23/SD Portal/9468133.jpg [title] => ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}

Prema podacima agencije Promocija Plus, petu godinu zaredom hrvatsko tržište novih automobila raste. U odnosu na 2016. godinu lani je zabilježen rast prodaje od 15,1 posto, čime je 2017. sa 50.769 prodanih novih automobila postala najuspješnija nakon rekordne 2008. godine kada je zabilježeno čak 88.265 novih registracija. 

U odnosu na 2013. godinu kada je tržište doseglo dno i kada je prodano samo 27.802 nova automobila, lanjska godina je donijela plus od čak 22.967 novih registracija ili 82,6 posto više. Međutim, malo podrobnijom analizom dobiva se u uvid podatak kako je Suzuki već drugu godinu zaredom bio prvi izbor fizičkih, odnosno pojedinačnih kupaca, dok je kralj među pravnim osobama ponovno bio Volkswagen.

Pogled na strukturu kupaca govori mnogo toga i otkriva da građani i dalje nove automobile kupuju na kapaljku. Bez obzira na ukupan rast prodaje od 15,1 posto udio privatnih kupaca je zapravo smanjen i spao je sa 30,6 posto iz 2016. na 25,4 posto tijekom 2017. godine. Prije dvije godine u ruke privatnih kupaca otišlo je 13.507 novih automobila, a lani je ta brojka bila još manja – 12.875 automobila.

Iz toga je jasno kako je poslovni segment tržišta zahvaljujući dobroj turističkoj sezoni i rent-a-car flotama, te povećanim javnim nabavama narastao na visokih 74,6 posto. Međutim, taj pad nastao je zbog kupnje na kredit ili leasing u kojoj se kao kupac i vlasnik navodi financijska institucija.

Ako se uzme u obzir da je na leasing kupljeno 4166 novih automobila čiji pravi vlasnici su financijske institucije, jer tek isplatom potpunog duga korisnik leasinga postaje pravi vlasnik, onda se “krvna slika” donekle mijenja.

U tom slučaju, ako se brojci od 12.875 prodanih vozila pribroji 4166 primjeraka kupljenih na leasing, proizlazi da su pojedinačni kupci sudjelovali u ukupnom tržišnom udjelu sa 33,5 posto, odnosno sa 17.041 novokupljenim automobilom. Ostatak od 33.728 novih registracija ili 66,5 posto otpada na pravne osobe.

Kad se analiziraju prodajni podaci vezani uz fizičke osobe, ali bez udjela leasinga, proizlazi da je tijekom 2017. godine najprodavanija marka među fizičkim, odnosno pojedinačnim kupcima bio Suzuki, koji se na tronu zadržao drugu godinu zaredom.

Za Suzukijeve modele, od čega najviše otpada na popularnu Vitaru, premda previše ne zaostaje ni SX4 S-Cross, odlučilo se čak 1711 građana i to predstavlja 13,29 posto udjela na tržištu među privatnim kupcima. Na drugome mjestu je Hyundai koji je pronašao put do 1131 novog pojedinačnog kupca (8,78 posto), dok je na trećemu mjestu Renault s 1052 nove registracije.

Tek je na četvrtome mjestu Volkswagen s 1025 zabilježenih novih registracija od strane fizičkih osoba, a koji je u poslovnom dijelu tržišta neprikosnoveni vladar s više od 6000 prodanih novih vozila. To samo govori koliko Volkswagen ulaže u flote prodajom svojih modela rent-a-car kućama, javnim ustanovama i državnim poduzećima.

Toyota odlično kotira među privatnim kupcima te je na odličnom petom mjestu s 976 novih registracija tijekom prošle godine. Od šestog do desetog mjesta su Opel (891), Dacia (805), Peugeot (645), Citroen (644) i Mazda (636 primjeraka). Vrlo je interesantan podatak kako je Škoda, koja je odmah iza Volkswagena najprodavanija u poslovnom svijetu, kod privatnih kupaca tek na 14. mjestu sa 383 prodana nova automobila.

Međutim, s 514 primjeraka prodanih na leasing građanima skočila bi na ukupno 897 komada i popela se na ljestvici za sedam mjesta. Od premium brendova najuspješniji je Audi na 15. mjestu za kojeg se odlučilo 309 novih kupaca u vidu fizičkih osoba.

Što se tiče pravnih osoba, u masi od 37.984 nove registracije najveći udio od 16,07 posto ima Volkswagen koji je „poslovnjacima“ prodao 6091 novi automobil. Na drugome mjestu je Škoda s 4339 novih registracija ili 11,45 posto tržišnog udjela.

Zanimljivo je da u ukupnom broju registracija (fizičke plus pravne osobe) poslovni sektor sudjeluje sa čak 91,89 posto u odnosu na pojedinačne kupce. Treći je Opel s 3761 prodanim novim automobilom (9,93 posto), dok su četvrti i peti Renault i Ford s 3545, odnosno 2962 nove registracije. Na šestome mjestu je Audi, jedini predstavnik premium segmenta među 15 najboljih (1510), dok je sedma Dacia s 1466 novih registracija.

Zanimljivo je da je Suzuki što se tiče rankinga u poslovnom svijetu na osmome mjestu s 1417 novoregistriranih vozila, te kada se zbroje pojedinačni kupci i pravne osobe, nalazi se na šestome mjestu (3128 komada). Preostala dva mjesta među deset veličanstvenih zauzimaju Peugeot (1415) i Hyundai (1373 vozila).

Prodaja novih automobila tijekom 2017. godine sigurno bi bila još bolja da nije bilo uvoza rabljenih automobila. Uvezeno ili uneseno ih je 55.193 što je za 4284 primjerka manje nego u 2016. godini ili 7,7 posto.

Isto tako treba naglasiti kako je prodaja novih automobila na kraju godine podbacila, naročito u prosincu kada je registrirano samo 2145 novih vozila, a sve zahvaljujući najavi Vlade o smanjenju posebnog poreza na motorna vozila i 50 posto odbitka PDV-a za pravne osobe kod kupnje novog automobila. Nakon te informacije kupci su jednostavno povukli ručnu kočnicu i pričekali početak 2018. godine.

Sve stariji vozni park

Situacija bi bila puno bolja, čak bi se usudili kazati i normalnija da privatnici sudjeluju u kupnji novih automobila s nekih 40 posto...

Međutim, kada se malom udjelu privatnih kupaca doda oko 55.000 rabljenih vozila koji su stigli iz inozemstva kao unos (pojam uvoz ne postoji od kako je Hrvatska članica Europske unije), dobiva se rezultat koji u konačnici ne samo da ne ohrabruje, nego drastično podiže starost voznog parka u Hrvata s dosegnutom granicom od 13,5 godina.

[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>

[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/mozaik/zivot/suzuki-sampion-medu-privatnim-kupcima-volkswagen-najprodavaniji-u-poslovnom-svijetu-527655 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=8f9a5f2436d3c0274000894e94e6dbb427632567 [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Suzuki+%C5%A1ampion+me%C4%91u+privatnim+kupcima%2C+Volkswagen+najprodavaniji+u+poslovnom+svijetu&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fmozaik%2Fzivot%2Fsuzuki-sampion-medu-privatnim-kupcima-volkswagen-najprodavaniji-u-poslovnom-svijetu-527655 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fmozaik%2Fzivot%2Fsuzuki-sampion-medu-privatnim-kupcima-volkswagen-najprodavaniji-u-poslovnom-svijetu-527655 )
Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => analiza tržišta u 2017. [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
Životanaliza tržišta u 2017.

Suzuki šampion među privatnim kupcima, Volkswagen najprodavaniji u poslovnom svijetu

Piše Zdravko Juričko, izvor Promocija plus
23. siječnja 2018. - 09:44

Prema podacima agencije Promocija Plus, petu godinu zaredom hrvatsko tržište novih automobila raste. U odnosu na 2016. godinu lani je zabilježen rast prodaje od 15,1 posto, čime je 2017. sa 50.769 prodanih novih automobila postala najuspješnija nakon rekordne 2008. godine kada je zabilježeno čak 88.265 novih registracija. 

U odnosu na 2013. godinu kada je tržište doseglo dno i kada je prodano samo 27.802 nova automobila, lanjska godina je donijela plus od čak 22.967 novih registracija ili 82,6 posto više. Međutim, malo podrobnijom analizom dobiva se u uvid podatak kako je Suzuki već drugu godinu zaredom bio prvi izbor fizičkih, odnosno pojedinačnih kupaca, dok je kralj među pravnim osobama ponovno bio Volkswagen.

Pogled na strukturu kupaca govori mnogo toga i otkriva da gr...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
15. svibanj 2024 21:59