Novosti Biznis

PREMIUM DALMACIJA 2017.

Tonči Peović: Zračna luka Brač investicije na otoku čini atraktivnijima

PREMIUM DALMACIJA 2017.

O promjenama koje je tijekom svog mandata uveo u Zračnu luku Brač razgovarali smo s direktorom Tončem Peovićem?
- Moram kazati da sam preuzeo Aerodrom Brač u trenutku kad je već bila donesena odluka o postupcima za proglašenje stečaja i završetkom rada, jer je većinski vlasnik dobio uvjeravanja nekih hrvatskih konzultanata da ovakav aerodrom ne može poslovati stabilno i da će stalno biti na financijskom teretu vlasnika.
Moj menadžerski cilj kod preuzimanja funkcije bio je podizanje poslovnih aktivnosti pružanja usluga, prilagodbom naših usluga potrebama korisnika, uz najmanje moguće ulaganje i trošak.
Taj cilj zahtijevao je prilagodbu ljudskih i tehničkih resursa za nove usluge, te smo osim edukacije i novog zapošljavanja osoblja, pristupili radovima rekonstrukcija infrastrukture, kako bi svojim radom otklonili opasnosti zbog nesigurnog pružanja usluge. Istovremeno smo izvršili raščlambu mogućnosti, troška i učinka produljenja piste, te zacrtali kratkoročne planove produljenja piste sa 1440 na 1780 m.
Unatoč uvjeravanjima da će za ovaj projekt trebati godine rada, planirali smo i završili spomenuto produljenje u roku od 18 mjeseci, te uz izuzetno povjerenje aviokompanije TUI ove godine i počeli s letovima iz Francuske i Belgije zrakoplovom Embraer 190.
Brački aerodrom prvi je u Hrvatskoj uveo brojne inovacije u zračnom prometu. O čemu je točno riječ?
- Ne bi se to moglo nazvati inovacijama, već implementacijom najboljih inovativnih rješenja u rad Aerodroma Brač, osobito u načinima rješavanja infrastrukturnih izazova, te prilagodba zahtjevima kupaca, zahtjeva mnoge stručne kompromise koje sami arhitekti bez pomoći avijacijskih stručnjaka ne bi mogli planirati. Produljenje piste izveli smo na način da se deklarirane dužine piste za slijetanje ne poklapaju s dužinama za polijetanje, te smo time osigurali visoku razinu sigurnosti za slijetanje, a dovoljnu dužinu staze za polijetanje.
Isto tako smo za potrebe TUI-ja uveli procedure dostave putničke prtljage iz zrakoplova u hotelsku sobu, za što su turisti TUI-ja imali izuzetne komplimente.
Multitasking organizacija (radnici imaju više planiranih aktivnosti zavisno od doba dana ili sezone), u kojoj svi radnici imaju svoju operativnu, ali i administrativnu zadaću, osigurao je da sa samo 18 radnika pokrijemo cijelo vrijeme zimskog i ljetnog radnog vremena sa svim uslugama koje aerodromska djelatnost pruža. Interesantno je napomenuti da je model multitaskinga prihvaćen od Agencije za civilno zrakoplovstvo, te su naši radnici u operative istovremeno i nositelji odgovornosti za procedure školovanja, održavanja, dokumentacije, komercijale ili zaštite, a sve s ciljem da se maksimalno dobro raspolaže s ljudskim resursima.
Mjere zaštite zračnog prometa su izvedene kombinacijom internih i eksternih izvršitelja, sukladno najboljoj međunarodnoj praksi radi kontrole troškova rada.
Koji tipovi zrakoplova danas mogu slijetati na Zračnu luku Brač?
- Nakon produljenja piste, na našu zračnu luku mogu slijetati zrakoplovi na mlazni pogon do 150 sjedala, odnosno Airbus 319, Airbus 318, Boeing 737-400, Embraer 190, Embraer 170, Bombardier C100, Bombardier C300 i cijela paleta turbopropelernih aviona. Ovi zrakoplovi su u floti europskih avioprijevoznika, te smo time otvorili mogućnost povezivanja Brača s cijelim teritorijem Europe.
Nadalje, znajući da veliki dio turista na Brač dolazi vozilima ili korištenjem usluga Zračne luke Split, te transferima trajektom na Brač, sigurni smo da će novo prometno povezivanje osigurati povećanu kvalitetu turističkog proizvoda otoka Brača, te dolazak gostiju veće platežne moći.
Osim toga, vidljiv je znatan trend povećanja dolazaka poslovnih zrakoplova, koji sad na Aerodrom Brač mogu dolaziti iz gotovo cijelog svijeta, te na našoj platformi pričekati svoga visokoga gosta koji u pravilu odlazi na jahte u hrvatskom akvatoriju. Ove smo godine tako ugostili bahreinskog šeika, bahreinskog princa, Davida Guettu i mnoge druge.
Koliko poslovanje bračke zračne luke pridonosi gospodarskom napretku otoka?
- Kao objekt infrastrukture izgrađen za regionalno povezivanje otoka Brača s europskim destinacijama, Aerodrom Brač pridonosi dostupnosti otoka, te time cjelokupna lokacija i sve investicije na otoku postaju atraktivnije. Vjerujem da će skori dolazak low cost prijevoznika, dodatno generirati potražnju za privatnim smještajem i u središtu otoka, što u svakom slučaju omogućava revitalizaciju zapuštenih bračkih baština, ali i otvaranje novih radnih mjesta uz očuvanje opstojnosti života na otoku. Razvoj Aerodroma Brač nije ograničen isključivo na putnike za otok Brač, već se planiraju transferi za Hvar i Vis, čime se Aerodromu Brač daje potpuno nova dimenzija budućeg rada.
Predavač ste na više svjetskih zrakoplovnih učilišta. Kakav je vaš osobni utjecaj na unaprjeđenje zračnog prometa na europskom kontinentu?
- Prvo moram zahvaliti svom poslodavcu što mi je omogućio baviti se svojim paralelnim aktivnostima, uz uvjet da isti ne štete poslu na Aerodromu Brač. Stalni sam predavač u oblasti menadžmenta zračnog prometa pri Svjetskoj zrakoplovnoj organizaciji ICAO, te držim 2 - 4 tjedna predavanja godišnje u zrakoplovnim akademijama po pozivu, ali sam i aktivan sam kao konzultant, te manje poslove radim za jednu nama susjednu zemlju, dok su ostale aktivnosti izvan Europe na aerodromima u Ruandi i Mjanmaru. Ove aktivnosti osiguravaju mi visoku razinu integracije u sve aktualnosti zrakoplove industrije, te česta i interesantna putovanja u zanimljive zemlje.
Svoja iskustva nastojim primijeniti u svakodnevnom poslu, ali i podijeliti s kolegama u Udruženju zračnog prometa pri HGK čiji sam predsjednik.

 

Naslovnica Biznis