Prilozi Auto moto

HYUNDAI i20 ACTIVE 1.0 T-GDI PREMIUM

Testirali smo: povišena verzija korejskoga gradskog aduta u 'off-roaderskoj' opremi s početnom cijenom od 13.200 eura

HYUNDAI i20 ACTIVE 1.0 T-GDI PREMIUM

Hyundai i20 Active u trendovskoj karoseriji s podnicom uzdignutom od tla 19 centimetara, što je dva centimetra više od obične inačice, te s nizom off-roaderskih detalja zanimljiv je automobil s početnom cijenom od 13.200 eura. 

Premda se smatralo da za i20 Active stižu crni dani, dolaskom iz iste obitelji crossovera Kone to se nije dogodilo s obzirom na to da za osnovnu verziju novog modela treba izdvojiti dodatnih gotovo tri tisuće eura. Naravno, razlika je razumljiva jer Kona dolazi na robusnijoj modularnoj platformi kakvu koristi i Hyundai Elantra, dok i20 Active platformu dijeli s Kijom Rio.

Po pitanju dimenzija Kona je i 10 centimetara duža od „off-road“ verzije modela i20, ali to ne znači da u i20 Active nema mjesta. Rastegnut na 4065 milimetara korejski crossover duži je sedam centimetara, ali i osjetno viši, čak šest centimetara od standardnog i20, pa se u njega bez problema mogu smjestiti dvometraši.

Bogato opremljena unutrašnjost nudi sve potrebno za lagodnu vožnju. Za upravljačem se ugodno mogu smjestiti i viši vozači. Prtljažnik u osnovi broji 326 litara, a preklapanjem stražnjih sjedala raste na 1042 litre.

Naravno, veliki adut mu je i pojava s obzirom na to da već u osnovnoj izvedbi ima atraktivnu crnu prednju masku s kromiranim obrubom, plastične zaštite podvozja i pragova, uzdužne krovne nosače i stražnji spojler. Ipak tko poželi nešto više šminke, moderan dodirni zaslon multimedije, alu naplatke i sustave pomoći pri parkiranju morat će uložiti barem u treći po razini paket opreme Style koji košta 14.930 eura.

U izvedbi Premium koju smo imali na testu serijski dolaze aluminijski naplatci od 16 cola, koji lijepo zaokružuju pojavu. Inače, podnica dodatno odignuta od tla za dva centimetra pomaže pri usponu na „korniže“ i nogostupe.

Kod motorizacije ne može se pogriješiti jer ispod prednjeg poklopca u svakoj varijanti krije se 1,0-litreni 3-cilindarski T-GDI turbobenzinac s izravnim ubrizgavanjem goriva. Može se jedno birati snaga, s obzirom na to da su u pitanju dvije izlazne snage. Slabija verzija ima100 KS, dok snažnija istiskuje 120 KS i pri tom dolazi u kombinaciji sa 6-stupanjskim ručnim ili izvrsnim 7-stupanjskim automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom.

Slabija verzija 1,0-litrenog turbobenzinca je u kombinaciji s ručnim 5-stupanjskim mjenjačem, ali se pokazala kao odličan izbor prilikom testnih vožnji zahvaljujući između ostalog i okretnom momentu od 172 Nm raspoloživim pri 4000 „điri“.

Odmah u startu se pokazalo kako je i slabiji turbobenzinac sasvim dovoljan u „borbi“ s povišenom karoserijom i nešto lošijom aerodinamikom. Uz snažniji pritisak papučice gasa mali turbobenzinac odlučno ubrzava i ostavlja dojam da „stotku“ hvata čak i brže od deklariranih 10,8 sekundi.

Izvrstan dojam ostavlja i na autocesti gdje bez problema drži brzinski dozvoljeni zakonski prosjek. Postiže maksimalnu brzinu od 176 km/h, a prosječna potrošnja se kreće oko 6,0 l/100 km. Ručni mjenjač s pet brzina sasvim je dovoljan za brzu i lagodnu vožnju, bez zamornog boravka u visokim „đirima“.

Bez obzira što se od druge razine opreme Comfort nudi deblja izolacija motora, 3-cilindarski turbobenzinac i tu se javlja malo grubljim zvukom. Osim toga povišena karoserija slabije je otporna na kovitlanje vjetra zbog čega na autocesti fijuk bude nešto izraženiji.

Uglavnom, testni model s 1,0-litrenim turbobenzincem od 100 KS, 5-stupanjskim ručnim mjenjačem i prilično bogatim paketom opreme Premium košta 15.730 eura. Od doplata je imao jedino metalik boju pa mu je cijena u konačnici 16.065 eura.

 

Tehničke karakteristike

Motor: 3-cilindarski, turbobenzinski, 12V

Obujam: 998 ccm; Snaga: 100 KS pri 4500/min

Okretni moment: 172 Nm pri 4000/min

Mjenjač: ručni, 5 brzina

Pogon: prednji

Dimenzije: 4065 mm x 1760 mm x 1529 mm

Međuosovinski razmak: 2570 mm

Prtljažnik: 326/1042 l

Ubrzanje: 10,8 s

Najveća brzina: 176 km/h

Potrošnja: 5,2 l/100 km

Cijena: testni model 15.730 eura, s doplatama 16.065 eura

Naslovnica Auto moto