Prilozi Auto moto

TOYOTA YARIS

Kraća, šira i niža četvrta generacija gradskog aduta uz nikad moćniji hibridni pogon na struju se može voziti i do 120 km/h

TOYOTA YARIS

Toyota je u Amsterdamu na svjetskoj premijeri predstavila četvrtu generaciju Yarisa, jednog od najpopularnijih gradskih automobila uopće. Novi Yaris, koji je najprodavaniji Toyotin model, dizajniran je kako bi odgovorio na sve veće izazove gradskog života i zahtjeve današnjih kupaca kompaktnih automobila.

Dimenzijama nova generacija Yarisa, koja bi se trebala pojaviti u prodaji u jesen 2020. godine, u najmanju ruku je zanimljiva. Napravljena je na novoj platformi GA-B temeljenoj na TNGA (Toyota New Global Arhitecture) filozofiji namijenjenoj kompaktnoj klasi, koja donosi stil, praktičnost, sigurnost i užitak u vožnji.

Za razliku od trenutnog modela novi je pet milimetara kraći (3940 mm), širina mu je narasla za 50 milimetara (1745 mm), a visina je smanjena za 40 mm (1470 mm), dok je međuosovinski razmak povećan također za 50 mm (2560 mm). Najveće blagodati novih dimenzija najviše će osjetiti putnici na stražnjoj klupi, koji dobivaju više prostora.

Mjesta za glavu ima dovoljno jer su Japanci odlučili da će vozač i putnici sada sjediti niže. Pridodamo li tome činjenicu da je pozicija stupa upravljača (koji je 77 mm bliže vozaču) spuštena za šest stupnjeva, jasno je da novi Yaris ima pravu vozačku poziciju sjedenja.

Osim većeg prostora, nova GA-B platforma daje 35 posto veću torzijsku krutost, a donosi i uštedu od 20 kilograma. S novim gabaritima koji su suprotni trendovima na tržištu, novi Yaris vozačima omogućava lakše manevriranje po gradu, ali i pridonosi atraktivnosti automobila.

Toyota je, kako je to već uobičajeno, veliki naglasak stavila i na sigurnost, pa se očekuje da će Yaris biti najsigurniji automobil u segmentu. Treba napomenuti da serijski dolazi s inteligentnim adaptivnim tempomatom i sustavom za zadržavanje automobila unutar vozne trake. 

Uz to, radi se o prvom modelu klase koji će se nuditi sa središnjim zračnim jastukom. U unutrašnjosti dominira novi, veliki 10-inčni zaslon osjetljiv na dodir, koji upotpunjuju digitalni instrumenti i head-up zaslon. Isto tako, novi Yaris omogućava bežično punjenje mobitela.

Najveća novost ispod prednjeg poklopca je novi 1,5-litreni 3-cilindarski benzinac, koji će se uz već poznati, osnovni 1,0-litreni motor nuditi samostalno, ali i u hibridnoj izvedbi. Performanse novog motora su impresivne jer će u odnosu na stari s četiri cilindra biti 15 posto snažniji i pritom 20 posto efikasniji, odnosno emisija CO2 će biti smanjena upravo za taj postotak.

Hibridni sklop sada se sastoji od 1,5-litrenog 3-cilindarskog benzinca i elektromotora s 27 posto lakšom baterijom. Novi Yaris moći će se voziti i do 120 km/h u potpunosti na električni pogon, a prema procjeni Toyotinih stručnjaka, prosječni vozač će u gradskoj vožnji moći čak 80 posto vremena provesti u EV programu. Upravo stoga u Toyoti očekuju da će broj kupaca koji biraju hibrid narasti na visokih 80 posto.

Novi Yaris već na prvi pogled ostavlja simpatičan dojam. Široka prednja svjetla s LED svjetlosnim potpisom jasno ukazuju da je riječ o Toyoti, dok neobična stražnja svjetla međusobno povezuje reflektirajuća traka uokvirena crnom maskom, koja dodatno naglašava širinu japanskog gradskog mališana.

Naslovnica Auto moto