Scena Mozaik

GOODYEAR EAGLE F1 ASYMMETRIC 3 SUV

Robusnija i laganija guma za velike SUV-ove

GOODYEAR EAGLE F1 ASYMMETRIC 3 SUV

Ovog puta imali smo priliku isprobati najnoviju Goodyearovu ljetnu gumu Eagle F1 Asymmetric 3 SUV na pisti Mireval u okolici Montpelliera. Zanimljivo je Goodyear predstavio gume dimenzija 255/50 R20 i bile su montirane na Range Rover Velaru, velikom britanskom SUV-u.

Na različitim podlogama, na suhom, na mokrom, u zavojima, slalomu i na ravnim dijelovima piste Mireval isprobali smo sve mogućnosti nove Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 SUV gume.

Velar, veliki luksuzni terenac s masom većom od dvije tone, zahvaljujući Goodyearovim pneumaticima pokazao je veliku stabilnost i držanje podloge na različitim podlogama i pri različitim brzinama. Na raspolaganju su nam bili testni modeli s dizelskim motorima snage 240 KS, te tubobenzinci s 300, odnosno 380 „konja“.

Glavne prednosti Eagle F1 Asymmetric 3 SUV gume potvrđuju i testovi TÜV Süd, provedeni prema narudžbi Goodyeara. Rezultati su pokazali da nova guma na suhim i mokrim cestama ima zaustavni put kraći za 1,2 metra.

Za gumu je također značajna tzv. tehnologija SUV-Optimized Construction, koja doprinosi boljoj upravljivosti vozila kod velike brzine, povećava krutost gume u zavojima i smanjuje habanje gaznog sloja, te tehnologija UHP Cool Cushion Layer, koja smanjuje otpor kotrljanja.

Inženjeri u Goodyearu neumorno su radili na poboljšanju dizajna gaznog sloja uz pomoć nove SUV optimizirane tehnologije gradnje. Nove niti u različitim slojevima konstrukcije pomažu poboljšanju upravljanja vozilom pri većim brzinama, optimiziranju krutosti u zavoju i smanjenju trošenja gaznog sloja.

Za smanjenje trošenja gaznog sloja dodatno je optimiziran uzorak i dubina gazne površine gume. Kod novog sloja koji drži čvrstoću gume pri velikim brzinama u zavojima zaslužna je nova, posebna komponenta napravljena kombinacijom plastičnih niti i kevlara, koji su vretenasto isprepleteni.

Da bi se ipak uvjerili u sve ovo što su nam ispričali organizatori na press konferenciji o najnovijoj ljetnoj gumi za SUV-ove, otišli smo na Goodyearovu stazu Mireval, čija je ukupna dužina 8,6 kilometara.

Tamo smo imali četiri „rotacije“, pri čemu smo vozili u svim mogućim uvjetima, naravno na gumama Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 SUV, montiranim na automobilu Range Rover Velar. Prvi test izdržljivosti, stabilnosti i držanja podloge imali smo na dijelu piste koja je bila natopljena vodom.

Na skliskoj podlozi koja se na proljetnom suncu zrcalila poput ogledala Velar s 240 dizelskih „konja“ jurio je poput nekog tenka, ne odstupajući od zadane putanje. Niti jednog momenta nismo izgubili kontakt s podlogom, nije bilo akvaplaninga, a sve zahvaljujući novoj ljetnoj gumi ovog proizvođača koju je namijenio velikim SUV-ovima.

Jer guma od 20 cola djeluje zaista ogromno, podsjećajući na nešto manju gumu za kamione. Ovdje je do izražaja došlo bolje prianjanje na mokru podlogu koje je poboljšano za 17 posto, dok je upravljivost u istim uvjetima povećana za 4,6 posto u odnosu na prethodnu generaciju pneumatika.

Druga postaja bila je slalom vožnja između čunjeva i naglo kočenje na suhom, gdje je na vrijeme trebalo zaustaviti teškog Velara s 300 KS ispred kartonskih kutija koje su „glumile“ prepreku ispred vozila. Od četiri pokušaja u tri smo uspjeli zakočiti na vrijeme i zaustaviti se ispred kutija, a u posljednjem pokušaju osokoljeni dobrim rezultatima jednostavno smo „pomeli“ naslagane kutije.

Što se tiče slaloma između čunjeva, i tu je Eagle F1 Asymmetric 3 SUV pokazao svoje karakteristike, ali smo ipak stekli dojam da je Velar pretežak i premasivan za ovu vrstu testa. Čunjeve smo zaobilazili precizno i točno, ali smo ipak osjećali težinu Velara koji se ponašao poput nekog boksača u teškoj kategoriji.

Vrlo zanimljiva je bila i treća postaja našeg testiranja, gdje smo isprobali kočenje i zaustavljanje vozila na mokroj podlozi. Na raspolaganju su nam bila dva primjerka Range Rover Velara s motorom snage 300 KS, pri čemu je jedan imao najnovije Goodyearove pneumatike za SUV-ove, dok je drugi bio opremljen gumom konkurentske tvrtke.

Ime nije bitno, kako ne bismo radili negativnu reklamu konkurenciji, ali smo se zato uvjerili koliko je kraći zaustavni put velikog SUV-a s Goodyerovim gumama za razliku od konkurencije. Zadatak je bio vrlo jednostavan. Na sklisku i mokru površinu „dopilotati“ s 80 km/h (limitator je za svaki slučaj bio postavljen na 90 km/h) i naglo nagaziti na kočnicu.

Zahvaljujući odličnim gumama automobil niti jednog momenta nije niti milimetra skrenuo s putanje, a zaustavni put je svaki put bio kraći u odnosu na konkurenciju. To je bio samo dokaz više da Eagle F1 Asymetric 3 SUV odlično drži na mokroj podlozi i ima kraći zaustavni put od konkurencije.

I na kraju je stigao šlag na tortu, barem za vašeg novinara. Vožnja pistom na suhoj podlozi u Velaru s turbobenzincem od 380 „konja“ bila je prava poslastica. Najprije smo isprobali slabiju benzinsku verziju s 300 KS, koja se pokazala odličnom, a onda smo sve zapaprili s inačicom od 380 KS.

Upravljanje je zahvaljujući robusnijoj, ali i laganijoj gumi bilo izuzetno sigurno, čak i pri većim brzinama. Na stazi su bile i dvije „šikane“, kroz koje bi projurili kao da ih nije ni bilo.

Naravno, bilo je i novinarskih pitanja o tome jesu li spomenute gume pogodne za off-road avanture, dakle za teže, skliskije i kamenitije terene. Naravno, odgovor je – ne. Jer uostalom, tko je uopće od vlasnika skupocjenih i luksuznih terenaca ikad napustio asfalt i krenuo u off-road avanturu, kada i najmanje oštećenje nekog dijela vozila poprilično košta.

Ključne značajke

Ključna značajka novog pneumatika Eagle F1 Asymmetric 3 SUV je njegova aktivna kočna tehnologija. Radi se o tehnologiji Active Braking, zahvaljujući kojoj se tijekom kočenja povećava kontaktna površina gume, a time i njezino prianjanje, što joj omogućuje kraći zaustavni put na suhim i mokrim površinama.

Bolje prianjanje te posljedično učinkovitije kočenje i upravljivost osigurava i tehnologija Grip Booster, koja uključuje ljepljivu mješavinu zbog koje guma bolje drži površinu ceste.

Tehnologija Grip Booster, koja se sastoji od ljepljivog sastava koji djeluje na povećanje ljepljivosti s površinom ceste, druga je značajka koja ojačava držanje gume, što također rezultira poboljšanjem kočenja i upravljanja.

Guma za vrhunska vozila

Guma Eagle F1 Asymmetric 3 proizlazi iz uspješne serije Eagle i osigurava bolji nadzor nad vozilom te omogućuje užitak u vožnji. Gumu karakterizira i kraći zaustavni put na suhoj i mokroj površini. Ljetnu gumu Goodyear EfficientGrip Performance usavršavaju najsuvremenije tehnologije.

Tehnologija WearControl osigurava gumi ravnomjerno habanje po čitavoj površini, bolje prianjanje na mokroj podlozi i manji otpor kotrljanja tijekom čitava njezina životnog vijeka.

Važan je i sloj CoolCushion Layer, koji sprječava, odnosno smanjuje zagrijavanje po cijeloj površini gume, što doprinosi njezinom uspješnom uvrštenju na oznaci EU za gume. Dio gume EfficientGrip Performance čini tehnologija ActiveBraking, koja pomaže u kraćem zaustavnom putu.

Naslovnica Mozaik