Scena Mozaik

VOLKSWAGEN GOLF 1.5 TSI DSG COMFORTLINE

Njemački kompakt sa sofisticiranom tehnologijom i turbobenzincem od 150 KS vrlo je štedljiv, a istodobno vrlo uglađen, tih i snažan

VOLKSWAGEN GOLF 1.5 TSI DSG COMFORTLINE

Volkswagen se drži onog starog pravila po kojem se ne mijenja momčad koja pobjeđuje.

Takav je slučaj i sa sedmom generacijom Volkswagen Golfa, koja je lani doživjela redizajn koji nije donio bitnije izmjene u izgledu popularnog njemačkog kompakta. Međutim, da čitatelje ne bismo doveli u zabludu, Volkswagenovi inženjeri nisu spavali, nego su radili na “unutrašnjim” poboljšanjima vladara “Golf klase”.

Naime, radilo se na poboljšanju vrhunske tehnologije za udobniju, sigurniju i opušteniju vožnju. U unutrašnjosti posebnu pažnju privlači pregledna i atraktivna digitalna instrumentna ploča s prikazom po želji vozača.

Uz stražnja LED svjetla, redizajn je donio dinamične žmigavce i lažne ispušne cijevi kojima je svrha i poboljšanje aerodinamike. Sportski ovjes s tvrđe podešenim oprugama i amortizerima te aluminijski naplatci od 17 cola ne djeluju značajnije na udobnost.

Testni model bio je opremljen R-line paketom, koji uz kozmetičke detalje (stražnji spojler, pragovi...) nudi i progresivni elektromehanički servo. Analogni instrumenti u kokpitu ustupili su mjesto zaslonu od 12,3 inča, ali animacija je nešto sporija i pojednostavljena u odnosu na Audi.

Međutim, ono što je najbolje skriveno je ispod prednje haube, a riječ je o 1.5-litrenom TSI turbobenzincu od 150 KS. Radi se o posljednjoj evoluciji motora iz klase EA 211, ima aluminijski blok, turbopunjač i direktno ubrizgavanje goriva, kao i nekoliko elemenata za smanjenje potrošnje goriva i emisije CO2.

Millerovim ciklusom osigurana je kraća faza kompresije u odnosu na ekspanziju u korist učinkovitosti. Posljedica toga je gubitak performansi, što se nadoknađuje turbopunjačem promjenjive geometrije kod ispušnih plinova. Jamči veću učinkovitost turbine na nižim okretajima, a time i bržu reakciju motora na pritisak papučice gasa.

Istodobno, 1.5-litreni TSI motor opremljen je tehnologijom deaktiviranja dva cilindra. Zatvaranjem ventila na drugom i trećem cilindru pri niskim opterećenjima i okretajima povećava se učinkovitost motora.

Izvedbe s DSG automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom, kao u našem slučaju, opremljene su i funkcijom “eco-coasting”, kojom upravlja mikrohibridni sustav. U trenutku kad vozač digne nogu s papučice gasa motor se isključuje, a zasebna litijska baterija osigurava napajanje klime, radija i ostalih uređaja.

Osim što 4-cilindarski benzinac raspolaže sa 150 “konja”, krasi ga i okretni moment od 250 Nm, raspoloživ između 1500 i 3500 “điri”. Najbolje od sebe pruža između 2000 i 4000 “điri”, ali je isto tako spreman prihvatiti razvlačenje uz solidan potisak do svog limita. Uz to je vrlo tih.

Niskoj potrošnji i užitku u vožnji pridonosi brzi i precizni 7-stupanjski DSG mjenjač. S ovim motorom Golf ubrzava do “stotke” za 8,3 sekunde i postiže maksimalnu brzinu od 216 km/h.

Comfortline paket dobro je opremljen, pri čemu je testni Golf imao i dosta dodatne opreme: digitalne instrumente, multimediju s navigacijom, električno preklopive retrovizore, grijanje prednjih sjedala, 17-colne naplatke, kameru plus parking senzore, R-line paket plus sportski ovjes...

Bez dodatne opreme cijena testnog Golfa je 23.760 eura, ali zbog skupih elemenata koji ne dolaze kao standardni dio opreme košta oko 10.000 eura više, točnije 33.295 eura.

Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski, turbodizelski, 4-cilindarski, turbobenzinski, 16V

Obujam: 1498 ccm

Snaga: 150 KS pri 5000-6000/min

Okretni moment: 250 Nm pri 1500-3500/min

Mjenjač: automatski, 7 stupnjeva

Pogon: prednji

Dimenzije: 4260 x 1790 x 1490 mm

Međuosovinski razmak: 2620 mm

Prtljažnik: 380/1270 l

Ubrzanje: 8,3 s

Najveća brzina: 216 km/h

Potrošnja: 6,5 l/100 km

Cijena: testni model 23.760 eura, s doplatama 33.295 eura

Naslovnica Mozaik