Scena Mozaik

TOYOTA RAV4 HYBRID

Nova generacija japanskog SUV-a još je atraktivnija i robusnija, s poboljšanim i snažnijim hibridnim pogonom ukupne snage 222 KS

TOYOTA RAV4 HYBRID

Promijeniti svoj najprodavaniji model uvijek je težak zadatak. Takav je slučaj s Toyotom i popularnim SUV-om RAV4, čija peta generacija dolazi na naše tržište početkom iduće godine.

Novi RAV4, koji se prvi put pojavio već davne 1994. godine, postavljen je na novoj TNGA platformi koja mu omogućava još bolja dinamička svojstva. Nova generacija japanskog popularnog SUV-a i dalje kombinira odlične performanse i robusnost u kompaktnim dimenzijama.

S niskim težištem i značajno povećanom čvrstoćom karoserije, nova TNGA GA-K platforma izravno pridonosi vrhunskom upravljanju, udobnosti vožnje, prostranoj unutrašnjosti, vodećem prtljažnom prostoru u segmentu i atraktivnom dizajnu s nižom krovnom linijom, te većom udaljenošću od tla.

Istodobno, sustav pogona na sve kotače je poboljšan kako bi se postigle što bolje vozne osobine na različitim podlogama. Novi elektronički pogon na sve kotače u RAV4 s hibridnim pogonom ponovno je projektiran i unaprijeđen kako bi osigurao bolju učinkovitost u izazovnim uvjetima i na skliskim površinama.

Dimenzijama popularni SUV nije se odveć promijenio jer mu je dužina ostala gotovo ista – 4600 mm, širi je za 10 mm (1885 m), dok je niži 10 mm (1650 mm). Najviše je profitirao međuosovinski razmak, koji je povećan za 30 mm, tako da sada nudi 2690 mm između dvije osovine osiguravajući prostranu kabinu.

Vanjski izgled novog RAV4 sada je još moćniji i specifičniji zahvaljujući podignutom nosu zajedno s maskom hladnjaka. Na prednjoj strani naglasak je na širini i čvrstoći s masivnijim odbojnikom, dok je na stražnjem dijelu u dizajnerskom smislu učinak sličan. Kabinu karakteriziraju visoka kvaliteta materijala i preciznost završne izrade.

Instrumentna ploča ima snažne vodoravne linije koje ulaze u vrata naglašavajući širinu kabine. Na središnjem dijelu dominira 7-inčni zaslon koji dolazi kao standard, dok je 8-inčni opcija. Veća, otvorena središnja konzola između prednjih sjedala u skladu je s funkcionalnim SUV-om. Na stražnjim sjedalima ima više mjesta nego kod aktualnog modela, dok je prtljažnik veći za 79 litara u odnosu na četvrtu generaciju.

Što se tiče pogonskih sklopova, zanimljivo je da je RAV4 tijekom 2018. godine u 85 posto slučajeva isporučen s hibridnim pogonom ukupne snage 197 KS na tržište zapade Europe. U Toyoti se nadaju da će se taj postotak u budućnosti popeti na 90 posto s obzirom na to da se dizelski agregat više ne nudi.

U svakom slučaju, novi RAV4 bit će opremljen hibridnim sklopom koji čine kombinacija 4-cilindarskog 2,5-litrenog benzinca i dva elektromotora s ukupnom izlaznom snagom od 222 “konja”. Hibridni RAV4 uz manju potrošnju goriva i emisiju CO2 te tiši rad raspolaže s više snage i većom brzinom.

Za ubrzanje od 0 do 100 km/h treba mu 8,1 sekunda, a prosječna potrošnja trebala bi mu biti prema koreliranom NEDC-u 4,5 l/100 km s emisijom CO2 od 102 g/km.

Hibridni sustav bit će uparen s e-CVT mjenjačem (elektronički upravljanim kontinuiranim promjenjivim prijenosom), dok će klasični 2,0-litreni benzinac (najvjerojatnije sa 174 KS) dolaziti u kombinaciji s automatskim 8-stupanjskim mjenjačem s dvostrukom spojkom.

Za razliku od hibrida koji će biti opremljen elektroničkim pogonom na sve kotače, benzinac će imati mehanički 4x4 pogon. Prema nekim najavama, cijene novog RAV4 trebale bi biti slične aktualnome modelu.

Naslovnica Mozaik