stdClass Object ( [id] => 598000 [title] => Srpske zvijezde 'pregazile' Sevu i ekipu, što se događa na sceni? Svi su ludi za Cecinom kćeri, poznati Splićanin je užasnut [alias] => srpske-zvijezde-39-pregazile-39-sevu-i-ekipu-sto-se-dogada-na-sceni-svi-su-ludi-za-cecinom-kceri-poznati-splicanin-je-uzasnut [catid] => 262 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] =>

Anastasija Ražnatović ujedinila regiju, s trona je u Hrvatskoj skinula i Severinu, postala je najveća zvijezda u Lijepoj Njihovoj...

Ovo je samo dio naslova koji su se proteklih dana mogli pronaći u srpskim medijima, a popularnost koju je 20-godišnja kćer Cece i Željka Ražnatovića Arkana preko noći svojom novom pjesme "Rane" doživjela među našom publikom za Informer je komentirala riječima: "Sretna sam što je pjesma doživjela tako veliki uspjeh. Ovo je još jedan dokaz da kvalitetna glazba uvijek dođe do srca publike. I djeca drugih poznatih osoba su prisutna u medijima, ali se ne mogu probiti jer nemaju ono nešto, taj iks faktor".

Da Hrvati misle kako Anastasija itekako ima "iks faktor", pokazuje podatak što je već dva tjedna njezin novi singl najtraženija, najslušanija i najgledanija pjesma u Hrvatskoj.

Na YouTubeu su "Rane" sve donedavno bile prve na trendingu, a kad se u obzir uzmu i ostale zemlje, ukupno su preslušane više od 17 milijuna puta, i to sve od 24. ožujka kad je pjesma objavljena.

S trona ju je skinuo opet srpski pjevač, Saša Kovačević, koji je videospot za "Prevarenu" objavio prije četiri dana i već zabilježio tri milijuna pregleda.

Brojka koju neki afirmirani hrvatski pjevači mogu samo sanjati. Primjerice, Severina je single za pjesmu "Popila" izdala četiri dana prije Anastasije Ražnatović, a spot je dosad pogledalo nešto manje od tri milijuna korisnika YouTubea.

Ako zavirimo malo dublje u statistiku ove popularne medijske platforme, vidimo da su među prvih deset najgledanijh sadržaja u Hrvatskoj samo izvođači iz Srbije: Jala Brat, Rasta, kći Vesne Zmijanac Nikolija, Miligram, emisija Zvezde Granda emitirana na Prvoj srpskoj televiziji prošle subote...

Tek na 15. mjestu nalazi se Maja Šuput koja je pjesmu "Dođi mami" izdala krajem ožujka i zasad dobila tek oko 370 tisuća pregleda. Daleko od milijunskih pregleda njezinih srpskih kolega čije pjesme već godinama odjekuju iz hrvatskih diskoteka i automobila, a zanimanje za hitove preko Dunava nimalo ne jenjava.

Da je Anastasija trenutno toliko slušana među Hrvatima uopće ne čudi jer, kako su neki mediji pisali, stihovi njezine majke Cece, pjevaju se i na proslavama lokalnih društava HDZ-a, dok ni lijeve stranke nisu imune na melodije "srpske snajke", kako je često zovu u Srbiji.

Tamo je već godinama najveća pjevačka zvijezda kojoj nije naškodio ni 121 dan boravka u zatvoru i osam mjeseci kućnog pritvora kad je 2011. optužena za malverzacije oko transfera desetorice nogometaša Obilića i prisvajanje više od četiri milijuna eura od te prodaje.

Udovica ratnog zločinca Arkana, ubijenog zapovjednika paravojne postrojbe Srpska dobrovoljačka garda, protiv kojeg je Haaški sud podignuo optužnicu, vratila se na scenu jača nego ikad i 2013. napunila beogradsko Ušće gdje ju se slušalo više od 150 tisuća ljudi, među ostalim i Hrvati.

I dok joj se sin Veljko bavi boksom te slovi za najpoželjnijeg srpskog neženju, kći Anastasija odlučila je ići maminom koracima i baviti se glazbom, no nešto drukčijeg izričaja, jer pjesme koje izvodi nisu folk.

Novinar srpskog Informera Ivan Gajić smatra kako glazba posljednjih godina uistinu ne poznaje granice, barem kad su u pitanju Hrvatska i Srbija.

– Tako je oduvijek trebalo biti, ali nažalost zbog nesretnih situacija koje su nas zadesile devedesetih, to baš i nije bilo moguće. Do rata smo svi sve slušali i nebitno je bilo iz koje republike bivše Juge dolazi pjevač, a poslije rata i razdvajanja sve je postalo važno.

Drago mi je zbog Anstasijina uspjeha, to je dokaz da mladi više nisu zaslijepljeni mržnjom ili je to u mnogo manjoj mjeri. Bitna je kvaliteta, a ona svakako sa svojom muzikom ide rame uz rame sa svjetskim trendovima. Volio bih da bude što više takvih "Anastasija", iz Srbije, Bosne, Hrvatske, pa da informacija kako je netko iz Srbije trenutno najpopularniji u Hrvatskoj i obrnuto bude na razini statistike, a ne kao informacija u rubrici "skandal", "šok", "vjerovali ili ne"…

Tako je svojevremeno, u jeku svoje popularnosti Severina bila jedna od najpopularnijih pjevačica u Srbiji. Pravila je koncerte, imala milijunske preglede na YouTubeu. Indira, Jelena Rozga,Tony Cetinski i još dosta pjevača skoro svakog mjeseca nastupaju u Beogradu i Srbiji, imaju koncerte u klubovima, gostuju na nacionalnim televizijama.

To je ovdje ispraćeno kao vijest, priča, izvještaj, a ne senzacija. Politika, nažalost nikome dobro nije donijela, zato, hajde da pjevamo, veselimo se, uživamo u muzici. Konstantnim kopanjem po prošlosti ništa nećemo postići, niti nekome olakšati bol i donijeti mu nešto dobro – upozorava Gajić.

Glazbeni novinar i odnedavno pjevač Dalibor Petko smatra kako trending na YouTubeu pokazuje da izvođači iz Srbije itekako imaju publiku u Hrvatskoj.

– I to već traje godinama, što se najbolje vidi po klupskoj ponudi. Većina njih u svojim programima pušta glazbu srpskih izvođača, često i u kombinaciji s domaćim i stranim hitovima. Na stranu tko je koje nacionalnosti, činjenica je da srpski izvođači puno više ulažu u produkciju, i glazbe i videospotova, te samu promidžbu putem društvenih mreža.

I to se vidi i u pogledima i u trendingu, uostalom tako su došli i do neke nove publike koja se ne opravdava da to sluša samo onda kad iziđe van i malo popije.

Mi smo pak (ne)sviranjem nekih određenih žanrova u eteru radiopostaja te nedostatkom glazbenih emisija na televizijama i sami pridonijeli manjku domaće glazbe te stvaranja nekih novih hrvatskih hitova. I dok mi još razmišljamo što će proći u eteru i kako do njega doći, naši susjedi natječu se u inovativnosti i stvaraju zvijezde.

Kod nas kad završi reality show u kojem tražimo talente tu staje priča, dok u Srbiji snimaju pjesme, spotove i dogovaraju im se nastupi. Zato sve češće možemo vidjeti kandidate iz Hrvatske kako se natječu u showovima poput Zvezde Granda. I ne pjevaju narodnjake nego Valjak, Tonija, Ninu, Vannu...

Prošla su i vremena kad su narodnjaci bili malo harmonike, neki besmisleni tekst i cajkaško zavijanje. Današnja srpska pop-folk produkcija ne zaostaje za zapadno europskom pop produkcijom, točnije srpski folk u skladu je sa zapadnjačkim trendovima, u kojem prednjači reggaeton.

A vjerujem da i sličan jezik pomaže u tome zašto takve stvari prolaze puno bolje od recimo nove Ariane Grande ili Pink. Zanimanje za ovakvom glazbom sigurno je postojalo i prije. Ali sad imamo "mjerače" poput YouTubea koji nam javno pokazuje koliko se i što sluša.

Plus, današnje generacije mladih nemaju problem s javnim izjašnjavanjem što slušaju – kaže Petko.

Sličnog je mišljenja i pjevačica Ivana Kindl koja je već više od dvadeset godina prisutna na hrvatskoj estradi i nikad nije ni pomišljala na to da počne pjevati narodnjake, makar joj to donijelo veću zaradu.

– Da mi je drago što turbofolk dominira – nije, ali to je trend među mladima i možemo se mi stariji ljutiti koliko hoćemo, ali što im to više zabranjujemo njihov će bunt biti još jači i još će više slušati takvu glazbu, jer zabranjeno voće je najslađe.

Možemo se samo nadati da taj trend neće potrajati dugo jer je kvalitetna glazba pogurana na marginu zadnjih godina i često se događa da glazbenici koji su isključivo u funkciji glazbe ispadaju nevidljivi. Tu je taj problem najviše uzeo maha. Na terenu najviše profitira turbofolk, a dobru i kvalitetnu glazbu sluša jako mali broj ljudi istančanog ukusa.

Što se tiče pjesme od Anastasije to nije turbofolk i takva vrsta glazbe spada u generički pop. Vani je to trend, mogu taj stil usporediti s američkom pjevačicom albanskih korijena Bebe Rexha. Takva mi glazba bolje zvuči na engleskom jeziku i u svjetskoj produkciji, no ne čudi me i da su u Hrvatskoj poludjeli za njom.

Mislim da u ovom slučaju to nema veze sa Cecom, nego jednostavno sa samom pjesmom. Mladima politika nije važna, njih ne zanima što je Anastasijin otac bio ratni zločinac, ne bave se politikom.

Oni vrijeme provode na internetu i zato YouTube pregledi dolaze toliko do izražaja, bio to kvalitetan sadržaj ili ne. Od mojih se početaka dosta toga promijenilo. Prije je bilo puno glazbenih emisija, sada je došla takva situacija da ti pjesma može postati radijski hit, ali ti neće donijeti posla na terenu.

Generacija kojoj se obraćam više voli slušati glazbu na televiziji i radiju, zadovoljna sam statusom koji imam, jer sam se u Hrvatskoj, iako nisam najpopularnija, nametnula kao jedan od najboljih vokala, što mi je najvažnije – ističe natjecateljica HRT-ova showa Zvijezde pjevaju, koju ćemo ove subote gledati u polufinalnoj emisiji.

Iskusni estradni menadžer Zoran Škugor mišljenja je pak kako milijuni pregleda na YouTubeu ne mogu biti dokaz da je netko najveća zvijezda u Hrvatskoj, pa tako ni Anastasija Ražnatović.

– Ona je zanimljiva publici jer joj je majka Ceca, velika zvijezda, a i pokojni otac je poznat bez obzira kako tko gleda na njega. Siguran sam da će Anastasija u kratkom razdoblju postati jako popularna jer će joj mediji posvetiti veliki prostor baš zbog roditelja. YouTube je vrlo opasan medij koji pokaže je li pjesma dobra, odlična ili loša.

Nekome to pomogne ili odmogne, a ima i onih koji poslušaju pjesmu i ostaju ravnodušni. Da je netko najpopularniji trebao bi imati megahit i puniti velike Arene što u ovom slučaju ne vjerujem, barem što se tiče Hrvatske.

Znam za slučaj jedne pjevačice koja je imala dvije pjesme sa 6 i 10 milijuna pogleda na YouTubeu, a na koncertu u Beogradu uspjela je prodati tek par stotina karata. Hit Despacito je imao više od dvije milijarde pregleda, no koncert Luisa Fonsija u zagrebačkoj Areni je otkazan – govori Škugor.

Da je ovdje riječ o izražavanju simboličkog bunta protiv stanja u zemlji, misli splitski sociolog i redoviti profesor na Fakultetu političkih znanosti Dražen Lalić.

– Pravi soundtrack ekonomske i društvene agonije, velika popularnost te glazbe uvjetovana je gubljenjem identitetnih i kulturnih veza koje su nas spajale. Neke mlade ljude jednostavno nije briga za održavanje hrvatske kulture, ali ne možemo ni očekivati ništa drugo s obzirom na to da oni u ovom mučnom stanju više tu kulturu ni ne poznaju.

Mnogi ljudi osjećaju da ne žive ni slobodno ni sretno pa vezano za ponudu kulture vode se uzrečicom: Daj šta daš! konzumirajući glazbeno pogubne sadržaje. Tako je stvoren prazni prostor u koji izgleda može ući i Arkanova kći, jer kod nas, nažalost, više nema dovoljno novoga profinjenoga glazbenog sadržaja. Sve je to odraz primitivizma i kulturnog poremećaja.

U trenutku kad su otišli Arsen i Oliver umrla je hrvatska kultura. Čak ni Gibonni ni neki drugi nadareni glazbenici ne uspijevaju to nadomjestiti. Trebalo bi pitati ministricu kulture, našeg premijera ili bilo kojega drugog političara zašto je popularna kultura pala na tako niske grane. O tome se nitko ne brine.

Zapazio sam jedino nedavni pokušaj predsjednika Sabora Gordana Jandrokovića kad je na novinarsko pitanje o tome podmeće li netko ministrici Žalac cinično citirao Vojka V. rekavši: Možda je Vlada, a možda su Srbi… – zaključio je Dražen Lalić.

[video] => [gallery] => [extra_fields] => [{"id":"2","value":"LICE I NALI\u010cJE "},{"id":"1","value":""},{"id":"68","value":"2"}] [extra_fields_search] => * [created] => 2019-04-09 16:01:02 [created_by] => 39370 [created_by_alias] => Vinko Paić [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2019-04-09 21:47:56 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2019-04-09 20:02:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 14986 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 262 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovija događanja i savjeti iz svijeta showbiznisa. [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, savjeti, showbiz, trend, društvena mreža, život, zdravlje, moda, ljepota, putovanja, tehnologija, gastro, dom, obitelj, karijera, viral [secure] => 0 [obituaries_portal] => 0 [page_title] => Showbiz [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 0 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 0 [itemRelatedLimit] => 5 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 0 [itemRelatedImageSize] => 0 [itemRelatedIntrotext] => 1 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 0 [itemRelatedImageGallery] => 0 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => { "is_import_from_dnn": true, "incptvocmimagegalleryIGParameters": "default", "incptvocmimagegalleryocmIGposition": "OcmAfterDisplayContent", "incptvocmimagegalleryocmIGtheme": "CameraSlideshow", "incptvocmimagegalleryImages": [ "/Archive/Images/2019/04/09/Mozaik/10945469.jpg" ], "incptvocmimagegalleryImageTitles": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageDescriptions": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageFocus": [ "50:50" ], "incptvocmimagegalleryImageDimensions": [ { "size0": "1920x1279" } ] } [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 262 [name] => Showbiz [alias] => showbiz [description] => [parent] => 477 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 1 [params] => {"inheritFrom":"0","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"0","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"0","itemRelatedLimit":"5","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"0","itemRelatedImageSize":"0","itemRelatedIntrotext":"1","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"0","itemRelatedImageGallery":"0","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 4163348 Threads: 3 Questions: 126130259 Slow queries: 54666 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 3820049 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 31 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front04 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /scena/showbiz ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /scena/showbiz/srpske-zvijezde-39-pregazile-39-sevu-i-ekipu-sto-se-dogada-na-sceni-svi-su-ludi-za-cecinom-kceri-poznati-splicanin-je-uzasnut-598000 [printLink] => /scena/showbiz/srpske-zvijezde-39-pregazile-39-sevu-i-ekipu-sto-se-dogada-na-sceni-svi-su-ludi-za-cecinom-kceri-poznati-splicanin-je-uzasnut-598000?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 453617 [name] => Anastasija Ražnatović [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => anastasija-raznatovic [link] => /tag/anastasija-raznatovic ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Srpske zvijezde 'pregazile' Sevu i ekipu, što se događa na sceni? Svi su ludi za Cecinom kćeri, poznati Splićanin je užasnut [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => [name] => [username] => [email] => [password] => [password_clear] => [block] => [sendEmail] => [registerDate] => [lastvisitDate] => [activation] => [params] => [groups] => Array ( ) [guest] => 1 [lastResetTime] => [resetCount] => [requireReset] => [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [link] => /autor/2024-05-12-06-57-11-39370 [profile] => Joomla\CMS\Object\CMSObject Object ( [_errors:protected] => Array ( ) [gender] => ) [avatar] => /components/com_ocm/images/placeholder/user.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2019/04/09/Mozaik/10945469.jpg [galleryCount] => 1 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2019/04/09/Mozaik/10945469.jpg [title] => ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}

Anastasija Ražnatović ujedinila regiju, s trona je u Hrvatskoj skinula i Severinu, postala je najveća zvijezda u Lijepoj Njihovoj...

Ovo je samo dio naslova koji su se proteklih dana mogli pronaći u srpskim medijima, a popularnost koju je 20-godišnja kćer Cece i Željka Ražnatovića Arkana preko noći svojom novom pjesme "Rane" doživjela među našom publikom za Informer je komentirala riječima: "Sretna sam što je pjesma doživjela tako veliki uspjeh. Ovo je još jedan dokaz da kvalitetna glazba uvijek dođe do srca publike. I djeca drugih poznatih osoba su prisutna u medijima, ali se ne mogu probiti jer nemaju ono nešto, taj iks faktor".

Da Hrvati misle kako Anastasija itekako ima "iks faktor", pokazuje podatak što je već dva tjedna njezin novi singl najtraženija, najslušanija i najgledanija pjesma u Hrvatskoj.

Na YouTubeu su "Rane" sve donedavno bile prve na trendingu, a kad se u obzir uzmu i ostale zemlje, ukupno su preslušane više od 17 milijuna puta, i to sve od 24. ožujka kad je pjesma objavljena.

S trona ju je skinuo opet srpski pjevač, Saša Kovačević, koji je videospot za "Prevarenu" objavio prije četiri dana i već zabilježio tri milijuna pregleda.

Brojka koju neki afirmirani hrvatski pjevači mogu samo sanjati. Primjerice, Severina je single za pjesmu "Popila" izdala četiri dana prije Anastasije Ražnatović, a spot je dosad pogledalo nešto manje od tri milijuna korisnika YouTubea.

Ako zavirimo malo dublje u statistiku ove popularne medijske platforme, vidimo da su među prvih deset najgledanijh sadržaja u Hrvatskoj samo izvođači iz Srbije: Jala Brat, Rasta, kći Vesne Zmijanac Nikolija, Miligram, emisija Zvezde Granda emitirana na Prvoj srpskoj televiziji prošle subote...

Tek na 15. mjestu nalazi se Maja Šuput koja je pjesmu "Dođi mami" izdala krajem ožujka i zasad dobila tek oko 370 tisuća pregleda. Daleko od milijunskih pregleda njezinih srpskih kolega čije pjesme već godinama odjekuju iz hrvatskih diskoteka i automobila, a zanimanje za hitove preko Dunava nimalo ne jenjava.

Da je Anastasija trenutno toliko slušana među Hrvatima uopće ne čudi jer, kako su neki mediji pisali, stihovi njezine majke Cece, pjevaju se i na proslavama lokalnih društava HDZ-a, dok ni lijeve stranke nisu imune na melodije "srpske snajke", kako je često zovu u Srbiji.

Tamo je već godinama najveća pjevačka zvijezda kojoj nije naškodio ni 121 dan boravka u zatvoru i osam mjeseci kućnog pritvora kad je 2011. optužena za malverzacije oko transfera desetorice nogometaša Obilića i prisvajanje više od četiri milijuna eura od te prodaje.

Udovica ratnog zločinca Arkana, ubijenog zapovjednika paravojne postrojbe Srpska dobrovoljačka garda, protiv kojeg je Haaški sud podignuo optužnicu, vratila se na scenu jača nego ikad i 2013. napunila beogradsko Ušće gdje ju se slušalo više od 150 tisuća ljudi, među ostalim i Hrvati.

I dok joj se sin Veljko bavi boksom te slovi za najpoželjnijeg srpskog neženju, kći Anastasija odlučila je ići maminom koracima i baviti se glazbom, no nešto drukčijeg izričaja, jer pjesme koje izvodi nisu folk.

Novinar srpskog Informera Ivan Gajić smatra kako glazba posljednjih godina uistinu ne poznaje granice, barem kad su u pitanju Hrvatska i Srbija.

– Tako je oduvijek trebalo biti, ali nažalost zbog nesretnih situacija koje su nas zadesile devedesetih, to baš i nije bilo moguće. Do rata smo svi sve slušali i nebitno je bilo iz koje republike bivše Juge dolazi pjevač, a poslije rata i razdvajanja sve je postalo važno.

Drago mi je zbog Anstasijina uspjeha, to je dokaz da mladi više nisu zaslijepljeni mržnjom ili je to u mnogo manjoj mjeri. Bitna je kvaliteta, a ona svakako sa svojom muzikom ide rame uz rame sa svjetskim trendovima. Volio bih da bude što više takvih "Anastasija", iz Srbije, Bosne, Hrvatske, pa da informacija kako je netko iz Srbije trenutno najpopularniji u Hrvatskoj i obrnuto bude na razini statistike, a ne kao informacija u rubrici "skandal", "šok", "vjerovali ili ne"…

Tako je svojevremeno, u jeku svoje popularnosti Severina bila jedna od najpopularnijih pjevačica u Srbiji. Pravila je koncerte, imala milijunske preglede na YouTubeu. Indira, Jelena Rozga,Tony Cetinski i još dosta pjevača skoro svakog mjeseca nastupaju u Beogradu i Srbiji, imaju koncerte u klubovima, gostuju na nacionalnim televizijama.

To je ovdje ispraćeno kao vijest, priča, izvještaj, a ne senzacija. Politika, nažalost nikome dobro nije donijela, zato, hajde da pjevamo, veselimo se, uživamo u muzici. Konstantnim kopanjem po prošlosti ništa nećemo postići, niti nekome olakšati bol i donijeti mu nešto dobro – upozorava Gajić.

Glazbeni novinar i odnedavno pjevač Dalibor Petko smatra kako trending na YouTubeu pokazuje da izvođači iz Srbije itekako imaju publiku u Hrvatskoj.

– I to već traje godinama, što se najbolje vidi po klupskoj ponudi. Većina njih u svojim programima pušta glazbu srpskih izvođača, često i u kombinaciji s domaćim i stranim hitovima. Na stranu tko je koje nacionalnosti, činjenica je da srpski izvođači puno više ulažu u produkciju, i glazbe i videospotova, te samu promidžbu putem društvenih mreža.

I to se vidi i u pogledima i u trendingu, uostalom tako su došli i do neke nove publike koja se ne opravdava da to sluša samo onda kad iziđe van i malo popije.

Mi smo pak (ne)sviranjem nekih određenih žanrova u eteru radiopostaja te nedostatkom glazbenih emisija na televizijama i sami pridonijeli manjku domaće glazbe te stvaranja nekih novih hrvatskih hitova. I dok mi još razmišljamo što će proći u eteru i kako do njega doći, naši susjedi natječu se u inovativnosti i stvaraju zvijezde.

Kod nas kad završi reality show u kojem tražimo talente tu staje priča, dok u Srbiji snimaju pjesme, spotove i dogovaraju im se nastupi. Zato sve češće možemo vidjeti kandidate iz Hrvatske kako se natječu u showovima poput Zvezde Granda. I ne pjevaju narodnjake nego Valjak, Tonija, Ninu, Vannu...

Prošla su i vremena kad su narodnjaci bili malo harmonike, neki besmisleni tekst i cajkaško zavijanje. Današnja srpska pop-folk produkcija ne zaostaje za zapadno europskom pop produkcijom, točnije srpski folk u skladu je sa zapadnjačkim trendovima, u kojem prednjači reggaeton.

A vjerujem da i sličan jezik pomaže u tome zašto takve stvari prolaze puno bolje od recimo nove Ariane Grande ili Pink. Zanimanje za ovakvom glazbom sigurno je postojalo i prije. Ali sad imamo "mjerače" poput YouTubea koji nam javno pokazuje koliko se i što sluša.

Plus, današnje generacije mladih nemaju problem s javnim izjašnjavanjem što slušaju – kaže Petko.

Sličnog je mišljenja i pjevačica Ivana Kindl koja je već više od dvadeset godina prisutna na hrvatskoj estradi i nikad nije ni pomišljala na to da počne pjevati narodnjake, makar joj to donijelo veću zaradu.

– Da mi je drago što turbofolk dominira – nije, ali to je trend među mladima i možemo se mi stariji ljutiti koliko hoćemo, ali što im to više zabranjujemo njihov će bunt biti još jači i još će više slušati takvu glazbu, jer zabranjeno voće je najslađe.

Možemo se samo nadati da taj trend neće potrajati dugo jer je kvalitetna glazba pogurana na marginu zadnjih godina i često se događa da glazbenici koji su isključivo u funkciji glazbe ispadaju nevidljivi. Tu je taj problem najviše uzeo maha. Na terenu najviše profitira turbofolk, a dobru i kvalitetnu glazbu sluša jako mali broj ljudi istančanog ukusa.

Što se tiče pjesme od Anastasije to nije turbofolk i takva vrsta glazbe spada u generički pop. Vani je to trend, mogu taj stil usporediti s američkom pjevačicom albanskih korijena Bebe Rexha. Takva mi glazba bolje zvuči na engleskom jeziku i u svjetskoj produkciji, no ne čudi me i da su u Hrvatskoj poludjeli za njom.

Mislim da u ovom slučaju to nema veze sa Cecom, nego jednostavno sa samom pjesmom. Mladima politika nije važna, njih ne zanima što je Anastasijin otac bio ratni zločinac, ne bave se politikom.

Oni vrijeme provode na internetu i zato YouTube pregledi dolaze toliko do izražaja, bio to kvalitetan sadržaj ili ne. Od mojih se početaka dosta toga promijenilo. Prije je bilo puno glazbenih emisija, sada je došla takva situacija da ti pjesma može postati radijski hit, ali ti neće donijeti posla na terenu.

Generacija kojoj se obraćam više voli slušati glazbu na televiziji i radiju, zadovoljna sam statusom koji imam, jer sam se u Hrvatskoj, iako nisam najpopularnija, nametnula kao jedan od najboljih vokala, što mi je najvažnije – ističe natjecateljica HRT-ova showa Zvijezde pjevaju, koju ćemo ove subote gledati u polufinalnoj emisiji.

Iskusni estradni menadžer Zoran Škugor mišljenja je pak kako milijuni pregleda na YouTubeu ne mogu biti dokaz da je netko najveća zvijezda u Hrvatskoj, pa tako ni Anastasija Ražnatović.

– Ona je zanimljiva publici jer joj je majka Ceca, velika zvijezda, a i pokojni otac je poznat bez obzira kako tko gleda na njega. Siguran sam da će Anastasija u kratkom razdoblju postati jako popularna jer će joj mediji posvetiti veliki prostor baš zbog roditelja. YouTube je vrlo opasan medij koji pokaže je li pjesma dobra, odlična ili loša.

Nekome to pomogne ili odmogne, a ima i onih koji poslušaju pjesmu i ostaju ravnodušni. Da je netko najpopularniji trebao bi imati megahit i puniti velike Arene što u ovom slučaju ne vjerujem, barem što se tiče Hrvatske.

Znam za slučaj jedne pjevačice koja je imala dvije pjesme sa 6 i 10 milijuna pogleda na YouTubeu, a na koncertu u Beogradu uspjela je prodati tek par stotina karata. Hit Despacito je imao više od dvije milijarde pregleda, no koncert Luisa Fonsija u zagrebačkoj Areni je otkazan – govori Škugor.

Da je ovdje riječ o izražavanju simboličkog bunta protiv stanja u zemlji, misli splitski sociolog i redoviti profesor na Fakultetu političkih znanosti Dražen Lalić.

– Pravi soundtrack ekonomske i društvene agonije, velika popularnost te glazbe uvjetovana je gubljenjem identitetnih i kulturnih veza koje su nas spajale. Neke mlade ljude jednostavno nije briga za održavanje hrvatske kulture, ali ne možemo ni očekivati ništa drugo s obzirom na to da oni u ovom mučnom stanju više tu kulturu ni ne poznaju.

Mnogi ljudi osjećaju da ne žive ni slobodno ni sretno pa vezano za ponudu kulture vode se uzrečicom: Daj šta daš! konzumirajući glazbeno pogubne sadržaje. Tako je stvoren prazni prostor u koji izgleda može ući i Arkanova kći, jer kod nas, nažalost, više nema dovoljno novoga profinjenoga glazbenog sadržaja. Sve je to odraz primitivizma i kulturnog poremećaja.

U trenutku kad su otišli Arsen i Oliver umrla je hrvatska kultura. Čak ni Gibonni ni neki drugi nadareni glazbenici ne uspijevaju to nadomjestiti. Trebalo bi pitati ministricu kulture, našeg premijera ili bilo kojega drugog političara zašto je popularna kultura pala na tako niske grane. O tome se nitko ne brine.

Zapazio sam jedino nedavni pokušaj predsjednika Sabora Gordana Jandrokovića kad je na novinarsko pitanje o tome podmeće li netko ministrici Žalac cinično citirao Vojka V. rekavši: Možda je Vlada, a možda su Srbi… – zaključio je Dražen Lalić.

[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>

[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/scena/showbiz/srpske-zvijezde-39-pregazile-39-sevu-i-ekipu-sto-se-dogada-na-sceni-svi-su-ludi-za-cecinom-kceri-poznati-splicanin-je-uzasnut-598000 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=4028330542c321a4dbfb2404e4b38287fbedc65e [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Srpske+zvijezde+%26%23039%3Bpregazile%26%23039%3B+Sevu+i+ekipu%2C+%C5%A1to+se+doga%C4%91a+na+sceni%3F+Svi+su+ludi+za+Cecinom+k%C4%87eri%2C+poznati+Spli%C4%87anin+je+u%C5%BEasnut&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fscena%2Fshowbiz%2Fsrpske-zvijezde-39-pregazile-39-sevu-i-ekipu-sto-se-dogada-na-sceni-svi-su-ludi-za-cecinom-kceri-poznati-splicanin-je-uzasnut-598000 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fscena%2Fshowbiz%2Fsrpske-zvijezde-39-pregazile-39-sevu-i-ekipu-sto-se-dogada-na-sceni-svi-su-ludi-za-cecinom-kceri-poznati-splicanin-je-uzasnut-598000 )
[{"id":"2","value":"LICE I NALI\u010cJE "},{"id":"1","value":""},{"id":"68","value":"2"}]
StoryEditorOCM
ShowbizLICE I NALIČJE

Srpske zvijezde 'pregazile' Sevu i ekipu, što se događa na sceni? Svi su ludi za Cecinom kćeri, poznati Splićanin je užasnut

Piše Vinko Paić
9. travnja 2019. - 22:02

Anastasija Ražnatović ujedinila regiju, s trona je u Hrvatskoj skinula i Severinu, postala je najveća zvijezda u Lijepoj Njihovoj...

Ovo je samo dio naslova koji su se proteklih dana mogli pronaći u srpskim medijima, a popularnost koju je 20-godišnja kćer Cece i Željka Ražnatovića Arkana preko noći svojom novom pjesme "Rane" doživjela među našom publikom za Informer je komentirala riječima: "Sretna sam što je pjesma doživjela tako veliki uspjeh. Ovo je još jedan dokaz da kvalitetna glazba uvijek dođe do srca publike. I djeca drugih poznatih osoba su prisutna u medijima, ali se ne mogu probiti jer nemaju ono nešto, taj iks faktor".

Da Hrvati misle kako Anastasija itekako ima "iks faktor", pokazuje podatak što je već dva tjedna njezin novi singl najtraženija, najslušani...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
12. svibanj 2024 08:57