stdClass Object ( [id] => 472631 [title] => Imate viška novca? Uložite u leteću masku s kamerom, torbu koja odvaja čisto od prljavog rublja, slušalice za bolju koncentraciju... [alias] => imate-viska-novca-ulozite-u-letecu-masku-s-kamerom-torbu-koja-odvaja-cisto-od-prljavog-rublja-slusalice-za-bolju-koncentraciju [catid] => 244 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] =>

Grupno financiranje, odnosno crowdfunding, izvanredan je koncept koji spaja široki krug ljudi s ciljem pružanja podrške osobi koja ima zanimljivu ideju za projekt. Svatko tko ima ideju koju želi realizirati, a nema dovoljnu financijsku podršku, može svoj projekt prijaviti na neku od platformi za crowdfunding kojih ima više od 500. Da bi projekt zaživio i kampanja skupila dovoljnu podršku potrebno je imati jasnu viziju, razrađen plan i dobru komunikaciju. Ljudi vole priče, a priče prodaju proizvode. Kad isplanirate sve detalje, potrebno je izabrati platformu koja najbolje odgovara potrebama projekta.

U svijetu se kampanje najčešće pokreću oko kreativnih i proizvodnih djelatnosti, pa ne iznenađuje da na Kickstarteru kategorije kulture i umjetnosti čine dvije trećine svih projekata. U Hrvatskoj se, međutim, kampanje pokreću najčešće oko društveno korisnih projekata. Jedan od njih je i trenutno aktivni humanitarni projekt "Zajedno možemo“. Pokrenuo ga je Hrvoje Jurić.

Biciklom za siromašne udovice

Planira biciklističkim putovanjem od Londona do Istanbula prikupiti sredstva za pomoć egzistencijalno ugroženim obiteljima. Proći će i kroz Hrvatsku, a cilj mu je prikupiti 30 tisuća kuna za udovice koje žive na rubu egzistencije, bez ikakvih primanja. Nakon što dođe do Instanbula, Jurić će prikupljeni novac uplatiti na račun udruge "Hrvatski avanturistički klub“ sa sjedištem u Splitu. Obećava i da će objaviti sve račune na društvenim mrežama kako bi sve bilo transparentno.

- Ovo nije još jedna akcija kojom će netko podebljati svoj račun. Ovo radim jer sam se prije nekoliko godina našao u istom problemu kao i obitelji kojima pomažem. Bilo je trenutaka kada sam morao ostaviti sve i uhvatiti prvi posao na kojem sam mogao nešto zaraditi. Radio sam na građevini, dostavljao brzu hranu, pisao za druge. Skupljao sam željezo i vozio ga na otkupne stanice. To su stvari koje ljudi ne vide kada prate moja putovanja, ali to je sad manje bitno - kazao je Hrvoje o motivima svoje akcije.

Ovaj nesebični projekt možete podržati preko Indiegogo platforme do 20. ožujka, a Jurićeve avanture možete svakodnevno pratiti na društvenim mrežama. Sve koji svojim donacijama potpomognu biciklističkom putovanju, Jurić će nagraditi simboličnim nagradama. Ako mu donirate, primjerice, pet dolara, imate ga priliku počastiti kavom, pivom i/ili burekom kad ga sretnete u svom gradu.

U Hrvatskoj su i kultura i umjetnost zauzele svoj prostor na platformama za grupno financiranje. Najpoznatiji projekti iz ove kategorije su filmovi "Modri kavez“ i "Gazda“. Postprodukcija filma "Modri kavez“ splitske redateljice Brune Bajić financirala se putem crowdfunding kampanje na Indiegogo platformi. Po završetku kampanje skupljeno je 6118 američkih dolara, odnosno nešto više od 43 tisuće kuna. U sličnoj situaciji našao se i dokumentarni film "Gazda“ Darija Jurečana. Ovaj mladi redatelj za crowdfunding se odlučio da bi prikupio tri tisuće američkih dolara koji su mu nedostajali za završetak filma.

Martin Vintage shop

Trenutno je na Indiegogo platformi aktualna kampanja za još jedan dokumentarni film. Film o biciklizmu. Do 15. ožujka Leo Gamboc iz Umaga nada se prikupiti 21 tisuću dolara koje bi uložio u snimanje filma posvećenog dirt bikeu, ali sudeći po dosadašnjim rezultatima, do konačnog cilja ipak neće doći. Ekipa iza ovog projekta se ne predaje i tvrdi da će bez obzira na količinu prikupljenog novca ipak snimiti film. Možda neće biti tako fantastičan kako su to zamišljali, ali ipak će podijeliti svoje iskustvo s putovanja, tvrde mladi entuzijasti.

Mnoge kreativne poduzetničke ideje propadnu zbog nedostatka financijskih sredstava, aliMarta Kovačević odlučila je premostiti i tu zapreku. Ova mlada djevojka iz Slunja planira iskoristiti grupno financiranje kako bi svoju strast i ideju pretvorila u stvarnost. Preko Indiegogo platforme nada se do 12. sljedećeg mjeseca prikupiti 35 tisuća kuna i pokrenuti "Marta's Vintage Shop“, trgovinu vintage predmeta, antikviteta i umjetničkih djela.

- Želim podijeliti svoju strast s drugima i podučiti ljude kako stvarati i okružiti se stvarima koje su prekrasne, ali isto tako imaju svoju vlastitu priču. Trgovina rabljenom robom je zvučala kao logično rješenje pa sam odlučila otvoriti prvi vintage shop u svom gradu - kazala je Marta.

Svima koji podrže njezin projekt Marta Kovačević obećava nagrade, od nakita za manje iznose, pa čak i doživotne popuste za one veće.

Osim što crowdfunding omogućava da svoju ideju pretvorite u stvarnost i započnete vlastiti poslovni projekt, ovu vrstu financiranja koriste i etablirane tvrtke za vlastiti razvoj i ulaganja.
Jedan od takvih primjera je i "Include“, tvrtka 21-godišnjeg solinskog inovatora Ivana Mrvoša koji se proslavio razvojem "pametne klupe“. Nakon što je dvije godine financirao svoje poslovanje isključivo prodajom klupa, Mrvoš je odlučio ići korak dalje. Početkom prošlog tjedna njegova tvrtka je započela vlastitu crowfunding kampanju u kojoj će nastojati prikupiti maksimalno 400 tisuća eura za razvoj svog poslovanja.

Obranimo selo

Na najvećoj platformi, crowdfunding divu Kickstarteru, među najpopularnijim aktivnim kampanjama je "Village Attacks" - društvena igra u kojoj sudjeluje do pet igrača koji igraju zloglasne likove iz predaje i legendi i pokušavaju obraniti selo. Crowdfunding kampanja je već daleko premašila ciljani iznos, a do trajat će još gotovo 30 dana. Tu je i "Moondrop", igračka koja demonstrira slobodni pad na Marsu ili Mjesecu, a zamišljena je kao sredstvo za smanjenje stresa ili čak edukacijsko pomagalo. Kampanja koja će trajati do kraja mjeseca je skupila deset puta više sredstava nego što su planirali.

Među najpopularnije spada i kampanja za "Acteon", inovativnu kompresijsku torbu koja odvaja čisto od prljavog rublja i pritom štedi prostor. Iako je cilj bio skupiti 20 tisuća dolara, kampanja je dosad skupila više od 350 tisuća. Vrlo popularnim se pokazao i projekt "SELFLY Camera", u kojem se skupljaju novci za autonomnu leteću masku s kamerom koja je debela samo 9 milimetara i stane u džep. Do sada je skupljeno više od 730 tisuća dolara, iako je prvotni cilj bio 125 tisuća. Za pametne slušalice "Mindset", koje bi trebale poboljšati koncentraciju korisnika, cilja se na 100 tisuća dolara, ali vjerojatno će se skupiti i više nego dvostruki iznos.

Nejasni hrvatski zakoni

Kao i uvijek u Hrvatskoj, problem nastaje kad se u sve uključi birokracija. Financiranje putem crowdfundinga se zbog nejasnih poreznih tumačenja nalazi u svojevrsnoj sivoj zoni, što na kraju može rezultirati poteškoćama i neugodnim situacijama kod obračuna PDV-a i poreza na dobit.

Hrvatska lani podbacila

Grupno financiranje u svijetu iz godine u godinu jača i raste. U rekordnoj 2015. godini u Hrvatskoj je na taj način za razne projekte prikupljeno čak 5,3 milijuna kuna. Prošle godine interes je opao, ali i dalje je prikupljeno ukupno 2,3 milijuna kuna.

Zahvaljujući popularnosti grupnog financiranja, u svijetu postoje stotine crowdfunding platfoma koje imaju različite ciljeve i načine doniranja novca, ali koncept je za sve isti: vlasnik ideje ili projekta preko platforme predstavi svoj projekt, a donatori u zamjenu za podršku dobiju različite poticaje koji mogu biti nagrade ili vlasnički udjeli. Također, platforme se mogu temeljiti i na posuđivanju ili jednostavno donacijama.

Prva na listi crowdfunding platforma je Kickstarter, crowdfunding div sa zavidnom reputacijom koju uglavnom duguje kvaliteti projekata koje nudi donatorima. Problem s ovom platformom je njezina ograničenost na tržište SAD-a, pa nove projekte mogu pokrenuti jedino osobe koje tamo žive ili imaju registriranu tvrtku.

Upravo to je razlog zbog kojeg Hrvati svoje projekte uglavnom prijavljuju na Indiegogo, platformi koju svaki mjesec u prosjeku posjeti 15 milijuna ljudi. Indiegogo omogućava prikupljanje sredstava za financiranje ideja, dobrotvornih akcija ili poslovnih pothvata, ali za razliku od Kickstartera ima labavija pravila i omogućava povlačenje skupljenog novca, čak i ako nije dostignut konačni cilj.

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => Crowdfunding revolucija [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2017-03-08 15:57:54 [created_by] => 3144 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2017-03-08 17:50:23 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2017-03-08 17:31:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 4533 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 244 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz poslovnog sektora [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, poslovni sektor, biznis, business [secure] => 0 [page_title] => Biznis [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 0 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 1 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Medium [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => {"is_import_from_dnn":true,"incptvocmimagegalleryIGParameters":"default","incptvocmimagegalleryocmIGposition":"OcmAfterDisplayContent","incptvocmimagegalleryocmIGtheme":"CameraSlideshow","incptvocmimagegalleryImages":["\/Archive\/Images\/2017\/03\/08\/selflly_camera.jpg","\/Archive\/Images\/2017\/03\/08\/igra1.JPG","\/Archive\/Images\/2017\/03\/08\/igra2.JPG"],"incptvocmimagegalleryImageTitles":["selflly_camera","igra1.JPG","igra2.JPG"],"incptvocmimagegalleryImageDescriptions":["","",""],"incptvocmimagegalleryImageFocus":["50:50","50:50","50:50"],"incptvocmimagegalleryImageDimensions":[{"size0":"960x710"},{"size0":"680x453"},{"size0":"680x453"}]} [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 244 [name] => Biznis [alias] => biznis [description] => [parent] => 119 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 5 [params] => {"inheritFrom":"119","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"0","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"0","itemRelatedLimit":"5","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"0","itemRelatedImageSize":"0","itemRelatedIntrotext":"1","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"0","itemRelatedImageGallery":"0","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 7426827 Threads: 2 Questions: 1597901913 Slow queries: 4742900 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 110467166 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 58 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front02 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /vijesti/biznis ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /vijesti/biznis/imate-viska-novca-ulozite-u-letecu-masku-s-kamerom-torbu-koja-odvaja-cisto-od-prljavog-rublja-slusalice-za-bolju-koncentraciju-472631 [printLink] => /vijesti/biznis/imate-viska-novca-ulozite-u-letecu-masku-s-kamerom-torbu-koja-odvaja-cisto-od-prljavog-rublja-slusalice-za-bolju-koncentraciju-472631?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 452034 [name] => donacije [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => donacije [link] => /tag/donacije ) [1] => stdClass Object ( [id] => 313191 [name] => inovacije [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => inovacije [link] => /tag/inovacije ) [2] => stdClass Object ( [id] => 241612 [name] => crowdfunding [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => crowdfunding [link] => /tag/crowdfunding ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => Crowdfunding revolucija [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Imate viška novca? Uložite u leteću masku s kamerom, torbu koja odvaja čisto od prljavog rublja, slušalice za bolju koncentraciju... [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => 3144 [name] => Josip Dronjić [username] => josip-dronji [email] => josip-dronji@sd.hr [password] => $2y$10$qthGrE02ziGRt0i68bove.c49ZLvNbE5v66xRzoGo7kgBjeE7ltT. [password_clear] => [block] => 0 [sendEmail] => 0 [registerDate] => 0000-00-00 00:00:00 [lastvisitDate] => 0000-00-00 00:00:00 [activation] => [params] => [groups] => Array ( [2] => 2 ) [guest] => 0 [lastResetTime] => 0000-00-00 00:00:00 [resetCount] => 0 [requireReset] => 0 [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [otpKey] => [otep] => [link] => /autor/josip-dronjic-3144 [profile] => stdClass Object ( [id] => 1662 [gender] => m [description] => [image] => [url] => [group] => 1 [plugins] => ) [avatar] => https://secure.gravatar.com/avatar/576f8e32cd8eb503f11bc1c85f6139f2?s=100&default=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fcomponents%2Fcom_ocm%2Fimages%2Fplaceholder%2Fuser.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2017/03/08/selflly_camera.jpg [galleryCount] => 3 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => selflly_camera [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2017/03/08/selflly_camera.jpg [title] => selflly_camera ) [1] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2017/03/08/igra1.JPG [title] => igra1.JPG ) [2] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2017/03/08/igra2.JPG [title] => igra2.JPG ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}

Grupno financiranje, odnosno crowdfunding, izvanredan je koncept koji spaja široki krug ljudi s ciljem pružanja podrške osobi koja ima zanimljivu ideju za projekt. Svatko tko ima ideju koju želi realizirati, a nema dovoljnu financijsku podršku, može svoj projekt prijaviti na neku od platformi za crowdfunding kojih ima više od 500. Da bi projekt zaživio i kampanja skupila dovoljnu podršku potrebno je imati jasnu viziju, razrađen plan i dobru komunikaciju. Ljudi vole priče, a priče prodaju proizvode. Kad isplanirate sve detalje, potrebno je izabrati platformu koja najbolje odgovara potrebama projekta.

U svijetu se kampanje najčešće pokreću oko kreativnih i proizvodnih djelatnosti, pa ne iznenađuje da na Kickstarteru kategorije kulture i umjetnosti čine dvije trećine svih projekata. U Hrvatskoj se, međutim, kampanje pokreću najčešće oko društveno korisnih projekata. Jedan od njih je i trenutno aktivni humanitarni projekt "Zajedno možemo“. Pokrenuo ga je Hrvoje Jurić.

Biciklom za siromašne udovice

Planira biciklističkim putovanjem od Londona do Istanbula prikupiti sredstva za pomoć egzistencijalno ugroženim obiteljima. Proći će i kroz Hrvatsku, a cilj mu je prikupiti 30 tisuća kuna za udovice koje žive na rubu egzistencije, bez ikakvih primanja. Nakon što dođe do Instanbula, Jurić će prikupljeni novac uplatiti na račun udruge "Hrvatski avanturistički klub“ sa sjedištem u Splitu. Obećava i da će objaviti sve račune na društvenim mrežama kako bi sve bilo transparentno.

- Ovo nije još jedna akcija kojom će netko podebljati svoj račun. Ovo radim jer sam se prije nekoliko godina našao u istom problemu kao i obitelji kojima pomažem. Bilo je trenutaka kada sam morao ostaviti sve i uhvatiti prvi posao na kojem sam mogao nešto zaraditi. Radio sam na građevini, dostavljao brzu hranu, pisao za druge. Skupljao sam željezo i vozio ga na otkupne stanice. To su stvari koje ljudi ne vide kada prate moja putovanja, ali to je sad manje bitno - kazao je Hrvoje o motivima svoje akcije.

Ovaj nesebični projekt možete podržati preko Indiegogo platforme do 20. ožujka, a Jurićeve avanture možete svakodnevno pratiti na društvenim mrežama. Sve koji svojim donacijama potpomognu biciklističkom putovanju, Jurić će nagraditi simboličnim nagradama. Ako mu donirate, primjerice, pet dolara, imate ga priliku počastiti kavom, pivom i/ili burekom kad ga sretnete u svom gradu.

U Hrvatskoj su i kultura i umjetnost zauzele svoj prostor na platformama za grupno financiranje. Najpoznatiji projekti iz ove kategorije su filmovi "Modri kavez“ i "Gazda“. Postprodukcija filma "Modri kavez“ splitske redateljice Brune Bajić financirala se putem crowdfunding kampanje na Indiegogo platformi. Po završetku kampanje skupljeno je 6118 američkih dolara, odnosno nešto više od 43 tisuće kuna. U sličnoj situaciji našao se i dokumentarni film "Gazda“ Darija Jurečana. Ovaj mladi redatelj za crowdfunding se odlučio da bi prikupio tri tisuće američkih dolara koji su mu nedostajali za završetak filma.

Martin Vintage shop

Trenutno je na Indiegogo platformi aktualna kampanja za još jedan dokumentarni film. Film o biciklizmu. Do 15. ožujka Leo Gamboc iz Umaga nada se prikupiti 21 tisuću dolara koje bi uložio u snimanje filma posvećenog dirt bikeu, ali sudeći po dosadašnjim rezultatima, do konačnog cilja ipak neće doći. Ekipa iza ovog projekta se ne predaje i tvrdi da će bez obzira na količinu prikupljenog novca ipak snimiti film. Možda neće biti tako fantastičan kako su to zamišljali, ali ipak će podijeliti svoje iskustvo s putovanja, tvrde mladi entuzijasti.

Mnoge kreativne poduzetničke ideje propadnu zbog nedostatka financijskih sredstava, aliMarta Kovačević odlučila je premostiti i tu zapreku. Ova mlada djevojka iz Slunja planira iskoristiti grupno financiranje kako bi svoju strast i ideju pretvorila u stvarnost. Preko Indiegogo platforme nada se do 12. sljedećeg mjeseca prikupiti 35 tisuća kuna i pokrenuti "Marta's Vintage Shop“, trgovinu vintage predmeta, antikviteta i umjetničkih djela.

- Želim podijeliti svoju strast s drugima i podučiti ljude kako stvarati i okružiti se stvarima koje su prekrasne, ali isto tako imaju svoju vlastitu priču. Trgovina rabljenom robom je zvučala kao logično rješenje pa sam odlučila otvoriti prvi vintage shop u svom gradu - kazala je Marta.

Svima koji podrže njezin projekt Marta Kovačević obećava nagrade, od nakita za manje iznose, pa čak i doživotne popuste za one veće.

Osim što crowdfunding omogućava da svoju ideju pretvorite u stvarnost i započnete vlastiti poslovni projekt, ovu vrstu financiranja koriste i etablirane tvrtke za vlastiti razvoj i ulaganja.
Jedan od takvih primjera je i "Include“, tvrtka 21-godišnjeg solinskog inovatora Ivana Mrvoša koji se proslavio razvojem "pametne klupe“. Nakon što je dvije godine financirao svoje poslovanje isključivo prodajom klupa, Mrvoš je odlučio ići korak dalje. Početkom prošlog tjedna njegova tvrtka je započela vlastitu crowfunding kampanju u kojoj će nastojati prikupiti maksimalno 400 tisuća eura za razvoj svog poslovanja.

Obranimo selo

Na najvećoj platformi, crowdfunding divu Kickstarteru, među najpopularnijim aktivnim kampanjama je "Village Attacks" - društvena igra u kojoj sudjeluje do pet igrača koji igraju zloglasne likove iz predaje i legendi i pokušavaju obraniti selo. Crowdfunding kampanja je već daleko premašila ciljani iznos, a do trajat će još gotovo 30 dana. Tu je i "Moondrop", igračka koja demonstrira slobodni pad na Marsu ili Mjesecu, a zamišljena je kao sredstvo za smanjenje stresa ili čak edukacijsko pomagalo. Kampanja koja će trajati do kraja mjeseca je skupila deset puta više sredstava nego što su planirali.

Među najpopularnije spada i kampanja za "Acteon", inovativnu kompresijsku torbu koja odvaja čisto od prljavog rublja i pritom štedi prostor. Iako je cilj bio skupiti 20 tisuća dolara, kampanja je dosad skupila više od 350 tisuća. Vrlo popularnim se pokazao i projekt "SELFLY Camera", u kojem se skupljaju novci za autonomnu leteću masku s kamerom koja je debela samo 9 milimetara i stane u džep. Do sada je skupljeno više od 730 tisuća dolara, iako je prvotni cilj bio 125 tisuća. Za pametne slušalice "Mindset", koje bi trebale poboljšati koncentraciju korisnika, cilja se na 100 tisuća dolara, ali vjerojatno će se skupiti i više nego dvostruki iznos.

Nejasni hrvatski zakoni

Kao i uvijek u Hrvatskoj, problem nastaje kad se u sve uključi birokracija. Financiranje putem crowdfundinga se zbog nejasnih poreznih tumačenja nalazi u svojevrsnoj sivoj zoni, što na kraju može rezultirati poteškoćama i neugodnim situacijama kod obračuna PDV-a i poreza na dobit.

Hrvatska lani podbacila

Grupno financiranje u svijetu iz godine u godinu jača i raste. U rekordnoj 2015. godini u Hrvatskoj je na taj način za razne projekte prikupljeno čak 5,3 milijuna kuna. Prošle godine interes je opao, ali i dalje je prikupljeno ukupno 2,3 milijuna kuna.

Zahvaljujući popularnosti grupnog financiranja, u svijetu postoje stotine crowdfunding platfoma koje imaju različite ciljeve i načine doniranja novca, ali koncept je za sve isti: vlasnik ideje ili projekta preko platforme predstavi svoj projekt, a donatori u zamjenu za podršku dobiju različite poticaje koji mogu biti nagrade ili vlasnički udjeli. Također, platforme se mogu temeljiti i na posuđivanju ili jednostavno donacijama.

Prva na listi crowdfunding platforma je Kickstarter, crowdfunding div sa zavidnom reputacijom koju uglavnom duguje kvaliteti projekata koje nudi donatorima. Problem s ovom platformom je njezina ograničenost na tržište SAD-a, pa nove projekte mogu pokrenuti jedino osobe koje tamo žive ili imaju registriranu tvrtku.

Upravo to je razlog zbog kojeg Hrvati svoje projekte uglavnom prijavljuju na Indiegogo, platformi koju svaki mjesec u prosjeku posjeti 15 milijuna ljudi. Indiegogo omogućava prikupljanje sredstava za financiranje ideja, dobrotvornih akcija ili poslovnih pothvata, ali za razliku od Kickstartera ima labavija pravila i omogućava povlačenje skupljenog novca, čak i ako nije dostignut konačni cilj.

[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>
selflly_camera igra1.JPG igra2.JPG
[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/vijesti/biznis/imate-viska-novca-ulozite-u-letecu-masku-s-kamerom-torbu-koja-odvaja-cisto-od-prljavog-rublja-slusalice-za-bolju-koncentraciju-472631 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=4228dcbec4b0cd004234300e1f7b550824d70367 [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Imate+vi%C5%A1ka+novca%3F+Ulo%C5%BEite+u+lete%C4%87u+masku+s+kamerom%2C+torbu+koja+odvaja+%C4%8Disto+od+prljavog+rublja%2C+slu%C5%A1alice+za+bolju+koncentraciju...&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fvijesti%2Fbiznis%2Fimate-viska-novca-ulozite-u-letecu-masku-s-kamerom-torbu-koja-odvaja-cisto-od-prljavog-rublja-slusalice-za-bolju-koncentraciju-472631 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fvijesti%2Fbiznis%2Fimate-viska-novca-ulozite-u-letecu-masku-s-kamerom-torbu-koja-odvaja-cisto-od-prljavog-rublja-slusalice-za-bolju-koncentraciju-472631 )
Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => Crowdfunding revolucija [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
BiznisCrowdfunding revolucija

Imate viška novca? Uložite u leteću masku s kamerom, torbu koja odvaja čisto od prljavog rublja, slušalice za bolju koncentraciju...

8. ožujka 2017. - 18:31
selflly_camera

Grupno financiranje, odnosno crowdfunding, izvanredan je koncept koji spaja široki krug ljudi s ciljem pružanja podrške osobi koja ima zanimljivu ideju za projekt. Svatko tko ima ideju koju želi realizirati, a nema dovoljnu financijsku podršku, može svoj projekt prijaviti na neku od platformi za crowdfunding kojih ima više od 500. Da bi projekt zaživio i kampanja skupila dovoljnu podršku potrebno je imati jasnu viziju, razrađen plan i dobru komunikaciju. Ljudi vole priče, a priče prodaju proizvode. Kad isplanirate sve detalje, potrebno je izabrati platformu koja najbolje odgovara potrebama projekta.

U svijetu se kampanje najčešće pokreću oko kreativnih i proizvodnih djelatnosti, pa ne iznenađuje da na Kickstarteru kategorije kulture i umjetnosti čine dvije trećine svih projek...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
11. svibanj 2024 08:51